امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : سیاسی
تاريخ انتشار : 1394/11/29 - 13:01 كد :100115
این دو مرد؛ هدف مستندهای این روزهای صداوسیما هستند!
در روزهای اخیر شاهد پخش مستند هایی تحت عنوان «پارلمان» در شبکه های صداوسیما هستیم که به گفته ی مسئولان این سازمان به دنبال «بازخوانی تاریخ» و «روشنگری افکار عمومی» است. با این حال، به نظر می رسد که این مستندها یک هدف بیشتر ندارند؛ تخریب چهره آیت الله هاشمی و حسن روحانی در آستانه انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی.


 

به گزارش سایت خبری«رازق»، صداوسیما بعنوان رسانه ای که از محل بودجه عمومی کشور ارتزاق می کند، باید نقش یک رسانه ملی و فراجناحی را داشته باشد. با این حال، در سال های اخیر بسیاری  از کارشناسان رسانه بر این باور هستند که صداو سیما تقریبا تبدیل به ارگانی متعلق به یک جریان خاص و البته در اقلیت، شده است. نتیجه این عملکرد نا مناسب صدا و سیما، رویگردانی مخاطبان و مردم از این رسانه شده است، البته این رسانه نیز از سیاست فعلی خود پشیمان به نظر نمی رسد.

 
در روزهای اخیر شاهد پخش مستند هایی تحت عنوان «پارلمان» در شبکه های صداوسیما هستیم که به گفته ی مسئولان این سازمان به دنبال «بازخوانی تاریخ» و «روشنگری افکار عمومی» است. با این حال، به نظر می رسد که این مستندها یک هدف بیشتر ندارند؛ تخریب چهره آیت الله هاشمی و حسن روحانی در آستانه انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی.
 
این مستندها که مکررا در بهترین ساعات بر روی آنتن می رود، روایت تاریخی نادرستی از دهه شصت به مخاطب ارائه می دهد. در حقیقت، صدا و سیما با استفاده از متد و روش  ابتدایی و البته همیشگی پخش بریده بریده سخنرانی های افراد درصدد است که در ذهن و دل مردم نسبت به شخصیت های طراز اول کشور ایجاد تردید کند.
 
بعلاوه، مستند «پارلمان» درحالی اقدام به پخش تقطیع شده سخنان افرادی چون آیت الله هاشمی و روحانی می کند که هیچگونه توضیحی به مخاطب درمورد شرایط ویژه اول انقلاب و بستر زمانی و موقعیتی  آن دوره نمی دهد.
 
مستندهای اخیر صداوسیما چه کسانی را نشانه رفته است؟
 
 در این راستا، بارها تصاویری از روحانی و آیت الله هاشمی در حال اتخاذ مواضعی در مورد مسائل کشوری و انتخاباتی پخش می شود که شاید با سخنان امروز شان قدری تفاوت داشته باشد. بنابراین همگان باید توجه داشته باشند که این سخنان را باید با عنایت به زمانه ی خود و تحولات آن دوران بررسی و مشاهده کرد. 
 
آنچه در مورد این مستندها حائز اهمیت است، تفاوت فاحش و متناقض روایت های این مستندات با اسناد و خاطرات باقی مانده از آن دوران است. خاطرات منتشر شده آیت الله هاشمی و دیگر شخصیت های ارشد کشور از دهه شصت نشان دهنده حقیقت کشور است.
 
در مجموع، نحوه انتخاب سوژه‌ها، تفسير و تحليل تاریخی مجالس قبلی ، انتخاب گزينشي و تقطیع شده سخنان افراد به گونه ای است که شائبه تبلیغاتی و مخرب بودن آن علیه دولت و جریان اعتدال را به ذهن متبادر می کند. به هر صورت، کنایه و انتقاد به هاشمی و روحانی در چندین سال اخیر امر روتینی بوده و پخش این مستندها نیز جای تعجب ندارد و همچنان ادامه خواهد داشت.
 
 
انتهای پیام/ز
منبع خبر : انتخاب
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.