امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1396/05/08 - 11:10
كد :256683

ارزیابی عملکرد خصوصی‌سازی در اجرای سیاست‌های اصل 44

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در همایش ارزیابی عملکرد خصوصی‌سازی در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ گفت: ۹۲ شرکت خصوصی سازی شده با در نظر گرفتن ۷ معیار اصلی مورد ارزیابی قرار گرفته و دو شرکت برتر در پایان همایش معرفی خواهند شد.

پوری حسینی در همایش ارزیابی عملکرد خصوصی‌سازی در اجرای سیاست‌های اصل 44 که صبح امروز در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان خصوصی‌سازی شرکت‌هایی که از سال 1380 تا پایان سال 92 واگذار شده‌اند را مورد ارزیابی قرار داده است گفت: برای ارزیابی این شرکت‌ها 7 شاخص از جمله سودآوری، بهره‌وری، تسهیلات، بدهی، توسعه و اشتغال در نظر گرفته شده است که در این بین بیشترین پیگیریها در مورد  دو شاخص اصلی اشتغال و بهره‌وری در فضای عمومی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه تنوع مالکیت دولت در شرکت‌ها به 3 شکل سهام خرد یا غیرمدیریتی، سهام مدیریتی و سهام کنترلی می‌باشد گفت: در سهام خرد یا غیر مدیریتی کمتر از 17 درصد سهام شرکت واگذار شده و خریدار عضو هیئت مدیره نیست. در سهام مدیریتی 17 تا 50 درصد از سهام شرکت واگذار شده و خریدار دو عضو هیئت مدیره را در اختیار دارد و در سهام‌های کنترلی بیش از 50 درصد سهام واگذار شده و خریدار می‌تواند مدیر عامل شرکت را تعیین کند.

وی ادامه داد: با توجه به این دسته‌بندی سازمان خصوصی‌سازی تصمیم گرفت تنها شرکت‌هایی که سهام کنترلی آنها واگذار شده است را مورد ارزیابی قرار دهد چرا که ارزیابی شرکت‌هایی که توان تعیین مدیرعامل را نداشتند منطقی به نظر نمی‌رسید.

پوری حسینی ادامه داد: معمولا شرکت‌هایی پس از گذشت 3 سال از واگذاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند بنابراین سازمان خصوصی‌سازی تمام شرکت‌هایی که سهام کنترلی آنها تا پایان سال 92 واگذار شده است را مورد ارزیابی قرار داد.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، 7 معیار و شاخص کلی برای ارزیابی 92 شرکت انتخابی برگزیده شده و در این همایش  شرکت‌های برتر معرفی خواهند شد.

وی گفت: پژوهشکده اقتصاد و مدیریت و همچنین شرکت گروه کارشناسان ایران وظیفه ارزیابی 92 شرکت معرفی شده را برعهده داشتند.

 

تعداد بازديد : 2120
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.