امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1394/08/05 - 15:21 كد :10157
پرداخت بیش از 30 هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان
مشاور رییس صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: در سال زراعی 94-93 بیش از 30 هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش سایت خبری رازق به نقل از ایسنا،  محمد شهرکی با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ایلام، اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی حامی و حافظ منافع و منابع بهره‌برداران حوزه کشاورزی بوده و 47.2 درصد بخش تولید، اشتغال و کارآفرینی کشور در بخش کشاورزی نهفته شده و وجود 200 شغل زیرمجموعه در حوزه‌ی باغبانی، دامداری، دامپروری و زنبورداری و صنایع وابسته رسالت صندوق بیمه‌ی کشاورزی را بیشتر می‌کند.

 

وی ادامه داد: ایران از لحاظ بلایای طبیعی جزو 10 کشور بلاخیز طبیعی جهان است که به همین منظور نیازمند حمایت از مولدان این بخش هستیم.

 

شهرکی با اشاره به اینکه این صندوق هر ساله تعدادی از کشاورزان در سطح کشور که متقاضی استفاده از مزایای این صندوق هستند را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: این بیمه هنوز برای بهره‌برداران به‌ خوبی جانیفتاده و از رسانه‌ها می‌خواهیم که برای فرهنگ‌سازی و جامعیت‌بخشی این صندوق جامعه کشاورزی را یاری کنند.

 

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران با بیان اینکه این صندوق از سال 1363 راه‌اندازی شد، تصریح کرد: 150 نوع محصول کشاورزی در سطح کشور و 30 نوع محصول در سطح استان ایلام تحت پوشش این صندوق هستند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به عنایت ویژه رییس جمهور و دولت تدبیر و امید به حوزه کشاورزی انتظار داریم که دولت مردمی تدبیر و امید با انجام تعهدات خود به صندوق، روند پرداخت غرامت به بیمه گزاران تسریع شود.

 

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران تأکید کرد: نیازمند حمایت دولت برای تأمین اعتبار کافی در خصوص پرداخت غرامت‌های صندوق بیمه کشاورزی هستیم و مسئولان ارشد استان‌ها نیز در این زمینه باید همراهی لازم را داشته باشند.

 

شهرکی با بیان اینکه اگر بیمه محصولات کشاورزی مانند بیمه شخص ثالث اتومبیل اجباری بود بسیاری از مشکلات این بخش مرتفع می‌شود، اظهار کرد: تخفیف بهره بانکی در تسهیلات برای خرید نهاده‌های کشاورزی، اقساطی کردن حق بیمه برای کشاورزان و پرداخت هزینه‌های جاری به گندم و کلزاکاران آبی ازجمله مزایای در نظر گرفته‌شده برای کشاورزانی است که از خدمات صندوق بیمه کشاورزی استفاده می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: خسارت‌های مالی به کشاورزان در بخش‌های مختلف هنوز پرداخت نشده و در تلاش هستیم که فاصله پرداخت غرامت‌‎ها را کوتاه کنیم.

 

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران در پایان خاطرنشان کرد: باید اطلاع‌رسانی شود که فرهنگ بیمه کردن محصولات کشاورزی در بین جامعه هدف ما نهادینه شود و اعتبارات تخصیص‌یافته از طرف دولت وصول شود تا پرداخت غرامت‌ها به‌ راحتی صورت پذیرد و کشاورزان ما برای بیمه کردن محصولات خود بیشتر ترغیب شوند.

 

شهرکی از ایسنا به‌ عنوان رسانه‌ای علمی و دانشگاهی نام برد و از فعالان این رسانه خواست تا با تهیه‌ی گزارش‌های تحلیلی و توصیفی به کشاورزان و صندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی کمک بیشتری کنند.

 

اسماعیل نعمتی، مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: در سال زراعی 94-93 شاهد پدیده خشک‌سالی در سطح استان ایلام بودیم و در بخش زراعت 20 میلیارد ریال غرامت در حال پرداخت است.

 

وی اظهار کرد: این در حالی است که حق بیمه دریافتی استان 600 میلیون تومان بوده و در مجموع 2.3 برابر غرامت نسبت به حق بیمه دریافتی پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام

تعداد بازديد : 528
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.