امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/08/19 - 12:09 كد :10570
سهم طلای سرخ با برند ایران در بازار جهانی بسیار اندک است/ زعفران ایران نصیب دلالان می‌شود
شبکه تلویزیونی یورونیوز طی گزارشی به صنعت کشت زعفران در ایران و اینکه این صنعت با توجه به قابلیت‌های فوق‌العاده هنوز جایگاه شایسته خود با برندهای ایرانی را کسب نکرده است، پرداخت.

به گزارش سایت خبری رازق به نقل از فارس، زعفران یکی از گران‌بهاترین محصولات جهان است. این محصول جایگاه ویژه‌ای در میز غذا در سراسر جهان دارد و مقدار بسیار کمی از آن در وعده‌های غذایی به کار می رود. برای تهیه یک کیلو از این چاشنی معطر و خوش‌رنگ کمیاب 110 هزار تا 170 هزار گل زعفران نیاز است.

ایران بهترین زعفران جهان را در اختیار دارد و امسال 300 تن زغفران تولید خواهد کرد که 90 درصد کل تولید زغفران جهان است. اسپانیا و کشمیر نیز از تولیدکنندگان این محصول هستند.

رسول بلبل که یک زعفران کار است، می‌گوید: «ما قادر هستیم تا محصولی سالم و ارگانیک تولید کنیم اما متاسفانه این محصول توسط دلالان صادر می‌شود. آنها محصول ما را با برند خود به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.»

بازار زغفران ایران فعال است اما این کشور می‌تواند از این صنعت با استفاده از روش‌های ویژه خود برای تولید محصولات ارزش افزوده از طریق پالایش و تصفیه بیشتر درآمد داشته باشد. قطعا پولی که سرمایه گذاران را جذب می‌کند اینجا است. سود و بازدهی (در ایران) بیش از پوشش سرمایه‌گذاری لازم برای جبران رقابت‌ها است.

هادی موحدیان رئیس انجمن خشکبار و زعفران تربت حیدریه در این‌باره گفت : «اکنون که قرار است تحریم ها برداشته شود، ما می‌توانیم برنامه‌ریزی دقیقی برای صادرات زعفران‌های بسته‌بندی شده با برند خود داشته باشیم و بسته‌بندی‌های زعفران را مستقیما از اینجا به کشورهای مقصد صادر کنیم.»

بر اساس این گزارش، ایران کیفیت و کمیت لازم برای تاثیرگذاری بر بازار جهانی زعفران را دارد همچنانکه در دوره باستان، ایران به همراه امپراتوری مغول بر بازار زعفران تسلط داشت.

زعفران می‌تواند به عنوان یک کالای صادراتی پرسود در کنار پسته و فرش برای ایران باشد که قصد دارد اقتصاد خود را متنوع و تقویت کند. این صنعت توانایی تغییر شکل و بهبود وضعیت زندگی بسیاری از خانواده‌های ایرانی را دارد.

به گزارش یورونیوز، طلای سرخ ایران که در جهان شناخته شده است هنوز سهم شایسته خود در بازارهای بین‌المللی با برندهای ایرانی را به دست نیاورده است. با این حال، تولیدکنندگان ایرانی امید دارند که بتوانند برندهای خود را پس از لغو تحریم‌ها در جهان معرفی کنند.

انتهای پیام/

تعداد بازديد : 576
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.