امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/08/19 - 14:10 كد :10596
کار و فعالیت‌ شغلی افراد بالای ۱۵ سال به طور میانگین ۲:۴۶ ساعت است
بررسی الگوی گذران وقت افراد 15 ساله و بیش‌تر، براساس نتایج فصل زمستان 1393 نشان می‌دهد که پس از فعالیت‌ نگهداری و مراقبت شخصی، متوسط بیشترین زمان صرف شده در شبانه روز مربوط به گروه فعالیت‌ خانه‌داری با 3 ساعت و 29 دقیقه است.

به گزارش سایت خبری رازق به نقل از فارس، چکیده‌ یافته‌های طرح آمارگیری گذران وقت - زمستان 1393 منتشر شد.

الگوی فعالیت‌های گذران وقت جمعیت نقاط شهری کشور

بررسی الگوی گذران وقت افراد 15 ساله و بیش‌تر براساس نتایج فصل زمستان 1393 نشان می‌دهد که، بعد از فعالیت‌ نگهداری و مراقبت شخصی، متوسط بیش‌ترین زمان صرف شده در شبانه روز مربوط به گروه فعالیت‌ خانه‌داری با 3 ساعت و 29 دقیقه، کار و فعالیت‌های شغلی با 2 ساعت و 46 دقیقه و استفاده از رسانه‌های جمعی و با 2 ساعت 9 دقیقه بوده است. همچنین متوسط کم‌ترین زمان صرف شده در شبانه‌روز مربوط به گروه فعالیت داوطلبانه و خیریه برابر با 3 دقیقه بوده است.

در بین مردان، بعد از فعالیت نگهداری و مراقبت‌ شخصی، متوسط بیش‌ترین زمان صرف شده در شبانه روز به ترتیب مربوط به کار و فعالیت‌های شغلی با 4 ساعت و 55 دقیقه، استفاده از رسانه‌های جمعی 2 ساعت و 15 دقیقه و مشارکت اجتماعی 56 دقیقه بوده است. در بین زنان نیز متوسط بیش‌ترین زمان صرف شده به ترتیب مربوط به گروه فعالیت خانه‌داری با 5 ساعت و38 دقیقه، استفاده از رسانه‌های جمعی 2 ساعت و 3 دقیقه و فعالیت‌های مشارکت اجتماعی با 1 ساعت و 2 دقیقه بعد از فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی در یک شبانه‌روز بوده است.

تغییرات فعالیت‌های گذران وقت در فصل زمستان 1393 نسبت به پاییز 1393

بررسی تغییرات فعالیت‌های گذران وقت در فصول پاییز و زمستان حاکی از آن است که در زمستان 1393 متوسط بیش‌ترین افزایش زمان صرف شده برای فعالیت‌‌های مختلف در یک شبانه‌روز به خانه‌داری و پس از آن به استفاده از رسانه‌های جمعی اختصاص داشته است. این شاخص نسبت به پاییز همان سال به ترتیب 11 دقیقه و 6 دقیقه افزایش داشته است. همچنین براساس نتایج به دست آماده از طرح، کار و فعالیت شغلی با 9 دقیقه کاهش و پس از آن فعالیت‌های مشارکت (ارتباطات اجتماعی) و فعالیت‌های آموزشی هر یک با 5 دقیقه کاهش نسبت به پاییز همان سال بیشترین کاهش را نشان می‌دهد.

تغییرات الگوی فعالیت‌های گذران وقت زمستان 1393 نسبت به زمستان 1387

بررسی‌ تغییرات الگوی فعالیت‌های گذران وقت زمستان 1393 نسبت به زمستان 1387 حاکی از آن است که متوسط زمان صرف شده در گروه‌های فعالیت گذران وقت تفاوت چندانی نداشته است و بیشترین افزایش زمان صرف شده در زمستان 1393 نسبت به زمستان 1387 مربوط «نگهداری و مراقبت شخصی»‌ با 10 دقیقه می‌باشد. همچنین در زمستان 1393 بیش‌ترین کاهش زمان به «فعالیت‌های آموزشی و فراگیری» با 18 دقیقه اختصاصی داشته است.

الگوی فعالیت‌های گذران وقت جوانان (24- 15 ساله) در مناطق شهری کشور

بررسی الگوی فعالیت‌های گذران وقت جوانان 24-15 ساله نشان می‌دهد، بعد از گروه فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی (12 ساعت و 51 دقیقه)، متوسط بیش‌ترین زمان صرف شده مربوط به گروه فعالیت‌های آموزشی و فراگیری با (3 ساعت و 59دقیقه) و پس از آن استفاده از رسانه‌های جمعی، 2 ساعت و 12 دقیقه از اوقات یک شبانه‌روز جوانان را به خود اختصاصی داده است. متوسط کم‌ترین زمان صرف شده در این گروه سنی مربوط به گروه فعالیت‌های داوطلبانه و خیریه برابر 2 دقیقه بوده است.

بررسی زمان اختصاص داده شده برای کار و فعالیت‌های شغلی افراد 24-15 ساله در یک شبانه‌روز گویای آن است که مردان در این گروه سنی به طور متوسط 2 ساعت و 22 دقیقه و زنان 18 دقیقه به فعالیت‌های شغلی و کار پرداخته‌اند.

انتهای پیام/

تعداد بازديد : 437
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.