امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/08/20 - 13:04 كد :10705
آمار ضد و نقیض از تعداد خودروهای فروخته‌شده با وام ۲۵ میلیون تومانی
آمارهای ارائه‌شده از سوی شرکت‌های خودروساز و وزارت صنعت نشان‌دهنده تناقض و اختلاف بین این آمارهاست به طوری که آمار خودروسازان در ۲ روز نخست اجرای طرح ۲۴۰۰ تا ۴۴۰۰ دستگاه بالاتر از آمار وزارت صنعت است.

پس از پایان روز نخست اجرای طرح فروش خودرو با وام 25 میلیون تومانی، خودروسازان به ارائه آمارهایی از تعداد خودروهای فروخته شده پرداختند. بر این اساس شرکت ایران خودرو تعداد ثبت‌نام‌های انجام شده برای خرید خودرو را 11 هزار مورد عنوان کرد که 7 هزار و 200 مورد آن منجر به واریز مبلغ پیش‌ پرداخت شده بود و در واقع ثبت‌نام قطعی محسوب می‌شدند.

حال آنکه در آمار دیگری که از سوی ایران خودرو اعلام شد، عنوان شد که در روز اول اجرای طرح، برای خرید پژو 405 حدود 3 هزار دستگاه، سمند حدود 2400 دستگاه، گروه 206 حدود 2700 دستگاه، پژو پارس حدود 1000 دستگاه، دنا و رانا حدود 1000 دستگاه و تندر و وانت‌ها حدود 800 دستگاه ثبت‌نام صورت گرفته است. مجموع این آمارها 10 هزار و 900 دستگاه است که اختلاف 100 هزار دستگاهی با آمار قبلی ارائه شده از سوی ایران خودرو را نشان می‌دهد.

شرکت سایپا اما آمار دقیقی از تعداد خودروهای فروخته شده در روز نخست اجرای طرح اعلام نکرد و فقط عنوان شد که خودروهای تیبا و پراید بیشترین متقاضی را داشته اند و تا این زمان به ترتیب 7586 دستگاه پراید، 2816 دستگاه تیبا و 2430 دستگاه تندر 90 در نمایندگی‌های گروه سایپا فروخته شده‌ است. مجموع این اعداد نیز برابر 12 هزار و 832 دستگاه است.

در این میان، خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت نیز تعداد خودروهای فروخته شده در روز اول را توسط دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا 12 هزار دستگاه اعلام کرد.

در روز دوم اجرای طرح فروش اقساطی خودرو نیز شرکت ایران‌ خودرو در مورد مجموع آمار فروش خودرو در روزهای اول و دوم اجرای طرح، یکبار آمار ثبت‌نام 25 هزار دستگاه خودرو را اعلام کرد و بار دیگر این رقم 23 هزار دستگاه عنوان شد و اعلام کردند که 15 هزار ثبت‌نام قطعی انجام شده است.

شرکت سایپا نیز در ساعات پایانی کار نمایندگی‌ها در روز دوم اجرای طرح، تعداد ثبت‌نام‌های انجام شده برای فروش خودرو در دو روز اجرای طرح را 14 هزار و 377 مورد اعلام کرد که 8 هزار و 538 مورد منجر به واریز مبلغ پیش‌پرداخت و ثبت‌نام اصلی شده بود.

در آمار دیگری شرکت سایپا با افزایش 5 هزار دستگاهی تعداد ثبت نام ها در یکی، دو ساعت پایانی اجرای طرح در روز دوم، تعداد خودروهای فروخته شده در دو روز اجرای طرح را 19 هزار و 400 دستگاه اعلام کرد.

مجموع آمار فروش خودرو توسط ایران خودرو و سایپا در 2 روز اجرای بسته خروج از رکود در دو حالت برابر با42400 تا 44400 دستگاه است.

اختلاف در آمارهای ارائه شده در حالی وجود داشت که وزارت صنعت شب گذشته تعداد خودروهای فروخته شده در دو روز ابتدایی اجرای طرح فروش  اقساطی خودرو را 40 هزار دستگاه اعلام کرد.

وزارت صنعت تعداد خودروهای فروخته شده توسط ایران خودرو طی دو روز اجرای طرح را 20 هزار دستگاه و تعداد خودروهای فروخته شده توسط سایپا را 19 هزار دستگاه اعلام کرد.

ارائه آمارهای ضد و نقیض از سوی خودروسازان و وزارت صنعت در حالی اتفاق افتاده که برخی معتقدند تعداد خودروهای فروخته شده در قالب بسته خروج از رکود، رقمی پایین‌تر از آمارهای اعلام شده بوده و ممکن است آمارهای مطرح شده برای ترغیب مردم به خرید خودرو ارائه شده باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر : فارس
تعداد بازديد : 725
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.