امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : آخرین خبر
تاريخ انتشار : 1394/12/20 - 11:07 كد :121747
ادغام شبکه‌های اضافی در تلویزیون
آنچه که امروز از سوی سازمان صداو سیما صورت گرفته رفع و رجوع کردن اشتباهات سال‌های گذشته این سازمان بوده است.

به گزارش سایت خبری رازق؛

به گزارش سایت خبری «رازق»,«ادغام دو شبکه تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی ایران»  این خبری بود که در روزهای گذشته صداوسیما اعلام کرد تا مشخص شود که تغییرات کمی و کیفی در این سازمان رسما کلید خورده‌است. البته مدت‌هاست که خبر ادغام شبکه‌های تلویزیونی در سال آینده به گوش می‌رسد و مشکلات مالی سازمان صدا و سیما از دلایل اصلی  اعمال این طرح عنوان می‌شود.

 صداوسیما از مدت‌ها پیش فریاد کسری بودجه سر داده و از تریبون‌های مختلف اعلام کرده که بودجه این سازمان عریض و طویل کفاف خرج‌هایش را نمی‌دهد.مسئولان سیمای ملی درحالی از دولت توقع بودجه‌ای هنگفت دارد که در این دوسال و اندی که از روی کارآمدن دولت یازدهم می‌گذرد نه تنها از سیاست‌های دولت حمایت نکرده بلکه در بسیاری از موارد حتی بی‌طرف هم عمل نکرده است همین چند روز پیش بود که سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص عملکرد رسانه ملی در انتخابات نیز گفت: «اجازه دهید داوری را به عهده جامعه بگذاریم، مردم زیرک هستند و می‌فهمند. اجازه ندهید دل پرخونِ دولت را باز کنیم، ولی اگر لازم باشد با اعداد و رقم ثابت می‌کنیم اعتبارات ما در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ افزایش داشته است و این اعتبارات نیز صددرصد محقق شده است.البته یک گزارش نادرستی در مورد اعتبارات صداوسیما داده شده که نمی‌خواهم در مورد آن بحث کنم.»سخنگوی دولت ادامه داد: «اگرچه به برخی سیاست‌های رایج در صدا و سیما منتقد هستیم اما این به آن معنا نیست که دولت نسبت به انتقاد و گزارش مشکلات بی‌توجه باشد. ما قدردان هستیم و پیکره سازمان و صدا و سیما را بسیار منصف، متعهد و شایسته می‌دانیم. اگر چه آنچه در صدا و سیما منتشر می‌شود منفی است، اما در پاره‌ای موارد نیز کمک‌هایی در جهت اطلاع‌رسانی درست صورت می‌گیرد.»

  چرا صداو سیما رو به حذف شبکه‌های تلویزیونی  آورده است؟

به نظر می‌رسد  یکی از اولین اقدامات سیمای ملی در قبال کسری بودجه ، درست‌ترین اقدام ممکن از سوی این نهاد در چنین شرایطی باشد. آنچه که امروز از سوی سازمان صداو سیما صورت گرفته رفع و رجوع کردن اشتباهات سال‌های گذشته این سازمان بوده است. اشتباهاتی که دست در دست هم داده و تلویزیون را تبدیل به نهادی کرده است که نه تنها بازدهی مناسبی ندارد بلکه در این سال‌ها تنها و تنها یک نتیجه داشته و آن هم افزایش خرج‌ها و هزینه ها بوده است و این رقم به قدری بالا رفته که مسئولان صداوسیما در اظهارنظرهای مختلف اعلام کردند که سیمای ملی به اندازه‌ای با مشکل کسری بودجه مواجه است که حتی توانایی پرداخت حقوق و تسویه حساب با کارمندان خود را هم  ندارد. در چنین شرایط سخت مالی و درحالی که صداوسیما نمی‌خواهد نیروهای انسانی خود را تعدیل کند  ،حذف یا اقدام شبکه‌های ناکارآمد که عملا بازده چندانی ندارند بهترین تصمیم سال‌های اخیر  این سازمان بوده است.

  بحران راه‌اندازی 11 شبکه جدید سراسری در دوران ضرغامی

نهضت راه‌اندازی پشت سر هم شبکه‌های نسل دوم از اسفند 89 و با افتتاح رسمی شبکه مستند سیما آغاز شد. شبکه‌ای که ضرغامی آن زمان پیش‌بینی کرده بود یکی از پر بیننده‌ترین شبکه‌ها خواهد شد. شبکه «شما» نیز در فاصله کوتاهی پس از این افتتاح شد.در ادامه شبکه «بازار» بود که پخش رسمی خود را در 29 آبان 90 آغاز کرد. شبکه سراسری «نمایش» نیز پس از این در بهمن 90 به دست رئیس جمهور وقت راه ‌اندازی شد.محمود احمدی نژاد همچنین بعد از این در مراسم افتتاح همزمان دو شبکه جدید دیگر با نام‌های ورزش و پویا حضور داشت و در 28 تیر 91، مصادف با ایام شعبانیه این دو شبکه به فهرست شبکه‌های تلویزیون ایران اضافه شدند.شبکه بعدی که راه‌اندازی شد، «سلامت» بود که به صورت دیجیتالی و با محوریت اصلی پزشکی و سلامت جامعه و خانواده و بهداشت فردی به صورت تخصصی، از 12 اسفند 91 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.از آن زمان زمزمه‌هایی برای راه‌اندازی شبکه اختصاصی سریال و همچنین تاسیس شبکه‌ای با محوریت نشاط و سرگرمی به گوش می‌رسید و این خبرها ابتدا با راه‌اندازی رسمی شبکه «تماشا» همزمان با شبکه سلامت و بعد با افتتاح شبکه «نسیم» در اردیبهشت سال 93 رسمیت پیدا کرد. مراسم افتتاح این شبکه در استان کردستان برگزار شد.تاسیس بی‌رویه شبکه‌های جدید در سیمای ملی یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دوران ریاست عزت ا... ضرغامی در صداوسیما بود. شبکه‌هایی که به سرعت افتتاح می‌شدند و با توجه به کیفیت پایین آنها به نظر می‌رسید هدف از تاسیس‌شان نه به دست آوردن رضایت مخاطب و نه افزایش و بهبود کیفیت برنامه‌های ملی بلکه افزایش کمی لیست شبکه‌های سیما جهت ثبت شدن در کارنامه این مدیر 56 ساله بود.شبکه‌هایی که نه تنها در حوزه تخصصی خود حرفه‌ای عمل نمی‌کردند و رضایت مخاطب را جالب نمی‌کردند حتی در بسیاری از موارد با یکدیگر همپوشانی داشتند و باعث می‌شدند تا تاسیس آنها بیش از پیش عبث به نظر برسد.

  کدام شبکه‌های  تلویزیونی باهم ادغام می‎شوند ؟

در مراسم دیدار با اهالی رسانه که سه شنبه ۱۸ اسفند ماه به همت اداره کل روابط عمومی صدا و سیما برگزار شده بود ،رضا رضایی از ادغام برخی شبکه های تلویزیونی خبر داد و گفت: در آینده نه چندان دور شبکه بازار با شبکه پنج ادغام خواهد شد. رضایی البته این تغییر را به عنوان تنها تغییر و تحول این سازمان اعلام نکرد و گفت که قرار است در آینده و در راستای اغذام شبکه‌های سیمای ملی باز هم یک شبکه غیر تلویزیونی  با شبکه آموزش ادغام شود. پیش از این علی اصغر پور محمدی، معاون سیما درباره اذغام برخی شبکه‌های تلویزیونی به دلیل مسائل بودجه ای صحبت کرده بود.ادغام شبکه‌های سیمای ملی با هر هدف و بنا بر هر مصلحتی که صورت گرفته باشداقدامی مثبت و رو به جلو برای این سازمان در جهت کاهش هزینه‌ها و حفظ همان تعداد مخاطبانی است که در این سال‌ها بیشترشان ریزش داشته اند. با توجه به رویه جدید سیمای ملی اینکه در آینده شاهد  چنین اقداماتی از سوی این سازمان باشیم مسئله‌‌ای غریب و  دور از ذهن نیست.

منبع خبر : قانون
تعداد بازديد : 293
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.