امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : خبر برتر 2
تاريخ انتشار : 1394/12/20 - 12:13 كد :121766
کاهش 15 درصدی قیمت میوه و آجیل/ نمایشگاه های بهاره با هدف دسترسی آسان و ارزان مردم برگزار می شود
ازار شب عید امسال از کاهش 15 درصدی قیمت میوه و آجیل برخوردار شده و در این میان قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ تقریبا روندی ثابتی را به خود گرفته که تاپایان سال هم این ثبات برقرار خواهد بود.

به گزارش سایت خبری رازق؛

برخی کالاهای شب عید امسال نسبت به عید سال گذشته کمی با کاهش قیمت همراه بوده است که در این میان می توان به میوه و آجیلی اشاره کرد که 15 درصد افت قیمت را همراه داشته اند.

 

طبق روال هر ساله بازار شب عید یکی از شلوغ ترین و پر جنب و جوش ترین بازار های سال محسوب می شود که مردم در این ایام خود را آماده ورود به سال جدید می کنند و کالاهای مورد نیاز خود را پیش از سال جدید تهیه می کنند.

در این میان کسبه هم به دنبال این هستند تا در این ایام جبران هزینه های پایان سال خود را ککند و به قول خودشان تمام سال را منتظر چنین ایامی نشسته اند.

از همین رو اکثر اتحادیه ها هم در تلاشند تا در این ایام بتوانند بهترین خدمات رو برای مردم در این ایام پایانی سال به وجود بیاورند.   

 حسین مهاجران در گفتگو با سایت خبری «رازق» با اشاره به وضعیت قیمت میوه در بازار شب عید اظهار داشت: قیمت الان میوه را نمی توان ملاک قیمت میوه شب عید قرار داد به لحاظ اینکه هوای شمال گرم شده و پرتقال بصورت بی رویه وارد تهران می شود.

وی ادامه داد: اینچنین ورود بی رویه پرتقال به بازار یکی کم شدن از ذخیره شب عید را به دنبال دارد و دیگری اینکه با چنین قیمتی ذخیره کننده ها همه ضرر می کنند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان با بیان اینکه قیمت پرتقال درجه یک در بازار الان حدود 2200 تومان است در حالی که بیشتر از چنین قیمتی برای ذخیره کننده تمام شده افزود: با چنین شرایطی، وضعیت فعلی را نمی توان ملاک تعیین قیمت شب عید دانست.

مهاجران در تشریح اقداماتی که اتحادیه برای خرید آسان و ارزان برای مردم در نظر گرفته، گفت: تمام واحد های صنفی ما حتی آنهایی که در طول سال تخلفات صنففی داشته اند در آستانه شب عید با سود پایین تری اقدام به عرضه میوه برای مصرف کنندگان می کنند و حتی طبق نظارت هایی که در سالهای گذشته انجام می شد بسیاری از واحد های صنفی برای رقابت بیشتر با هم سود کمتری را در نظر می گرفتند.

وی با عنوان اینکه واحد های صنفی ما آخرین حلقه ای هستند که به طور مستقیم با مصرف کنندگان در ارتباط اند بیان داشت: حلقه های قبل از آن یعنی دلال ها و واسطه ها باید کنترل شوند تا دیگر شاهد اینطور دلال بازی ها در بازار نباشیم.

وی در پایان با اشاره به کاهش قیمت میوه نسبت به سال گذشته خاطر نشان کرد:   بررسی قیمت  میوه در شب عید سال گذشته و امسال نشان از کاهش 15 تا 20 درصدی قیمت میوه نسبت به سال گذشته می باشد و بیشترین کاهش قیمت ها برای کیوی، پرتقال، خیار و سیب بوده است.

 روند ثابت قیمت گوشت در آستانه شب عید

علی اصغر ملکی در گفتگو با «رازق» با اشاره به وضعیت بازار گوشت اظهار داشت: حدود 3 هفته است که بازار تثبیت شده و تغییر قیمتی در زمینه گوشت گوسفندی نداشتیم علاوه بر اینکه عرضه و تقاضا نیز به طور متناسب با هم بر قرار شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر و در آستانه شب عید تمام مغازه ها در تمام ساعات کاری روزانه حضور دارند و آماده خدمت رسانی به مردم هستند قیمت ها هم که همانطور که گفتم روند ثابتی را در هفته های اخیر به خود گرفته و افزایشی را شاهد نخواهیم بود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در رابطه با وضعیت موجودی گوشت بیان داشت: به اندازه کافی دام زنده در بازار موجود هست و در همین رابطه افزایش قیمتی را به دنبال نخواهیم داشت.

ملکی در پایان با اشاره به قیمت فعلی گوشت خاطر نشان کرد: قیمت همان قیمت قبل است؛ 30 تا 31 هزار تومان به مغازه دار تحویل داده می شود و 33 تا 34 هزار تومان هم گوشت شقه بدون دنبه به مشتری عرضه می شود.

قیمت آجیل 15 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته

 مصطفی احمدی نیز در گفتگو با «رازق»   با توجه به کاهش 15 درصدی قیمت آجیل نسبت به سال گذشته، بیان کرد: امسال 20 درصد مازاد تولید داشتیم که همین منجر شده تا امسال چیزی حدود 15 درصد افت قیمت را در این بازار شاهد باشیم.

 وی ادامه داد:  مغز فندوق ایرانی سال گذشته تا کیلویی 105 هزار تومان هم رسید اما همین آجیل امروز کیلویی 60 هزار تومان در بازار عرضه شد.

 

رییس اتحادیه آجیل فروشان در ادامه در رابطه با برگزاری نمایشگاه های بهاره، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های بهاره با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شد و قیمت آجیل در سطح مناسبی به سر می برد.

برگزاری نمایشگاه های بهاره در راستای خرید راحت تر و ارزان تر مردم صورت گرفته

مهدی یوسفخانی در همین رابطه اظهار داشت: عرضه و تقاضا در بازار  تقریبا با یکدیگر بالانس هستند چه در زمینه مرغ و چه ماهی با این وجود که تقاضا کمی از عرضه ضعیف تر است که همین منجر شده تا قیمت مرغ افزایشی نداشته باشد.

 وی با عنوان اینکه در هفته گذشته مقداری افزایش قیمت را داشتیم که با شروع هفته جدید قیمت ها با کاهش روبه رو بود بیان داشت: تا پایان سال همین روند باقی خواهند ماند و دیگر شاهد افزایش قیمت در بازار مرغ نخواهیم بود، نهایتا بین 6200 تا 6500 تومان نوسان خواهد داشت.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان عنوان اینکه نمایشگاه های بهاره در راستای خرید راحت تر و با قیمت مناسب برای مردم در نظر گرفته شده است ، گفت: در حال حاضر این نمایشگاه ها با کمک اتحادیه در حال برگزاری هستند و علاوه بر اینکه مردم می توانند کالاهای پروتئینی مورد نیاز خود را تهیه کنند سایر کالاهای مورد نیاز آن ها نیز در این نمایشگاه ها عرضه می شوند.

یوسفخانی با بیان اینکه نه در بحث  قیمت و نه عرضه و نه هیچ موضوعی مشکلی نداریم عنوان کرد: خوشبختانه به دلیل تعدد واحد های صنفی رقابت ارزان فروشی میان عرضه کنندگان مرغ و ماهی صورت گرفته که برای جذب مشتری بیشتر توسط برخی واحد های صنفی صورت می گیرد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت قیمت مرغ در نمایشگاه های بهاره عنوان کرد: معمولا در نمایشگاه ها قیم مرغ 3 درصد ارزان تر خواهد بود نسبت به بیرون نمایشگاه؛ در کل مرغ سود کمی دارد و کل سودی که روی قیمت مرغ می کشند حدود 7 درصد است که آن هم در این نمایشگاه ها 4 درصد روی قیمت آنها کشیده می شود.

منبع خبر : مهر
تعداد بازديد : 596
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.