امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/01/21 - 13:18 كد :123412
گارانتی‌های غیرمجاز و تقلبی از بازار جمع می‌شود
رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: امسال با بررسی مدارک و مجوزهای شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش، گارانتی‌های غیرمجاز را از سطح بازار لوازم خانگی جمع آوری می‌کنیم.

به گزارش سایت خبری رازق؛

یکی از مشکلاتی که مشتریان پس از خرید کالا به ویژه در حوزه لوازم خانگی با آن مواجه هستند عدم ارائه خدمات مناسب پس از فروش از سوی شرکت‌هایی است که کالاها را به اصطلاح گارانتی می‌کند.نکته جالب توجه اینکه هر برند مشخصی که در کشور نمایندگی رسمی دارد شرکتی معتبر را به عنوان پشتیبان خدمات پس از فروش معرفی می‌کند و بقیه شرکت‌ها به صورت موازی و گاهی حتی غیرمجاز گارانتی ارائه می‌کنند. به عنوان مثال شرکت گلدایران به عنوان شرکت پشتیبان ال‌جی، سام سرویس برای برند سامسونگ و سیهاوی خدمات پس از فروش برند بوش را ارائه می‌کند.

اما هنگام خرید کالا کارت‌های گارانتی با نام شرکت‌های ناشناخته به مشتری عرضه می‌شود که ممکن است مربوط به کالاهای قاچاق یا ورود این کالاهای از مجاری غیر از نمایندگی رسمی باشد.

محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان  لوازم خانگی در مورد فعالیت‌های گارانتی‌های متفرقه اینگونه توضیح می‌دهد که برخی از فروشندگان خود مستقیم به صورت موازی از کشورهایی همچون امارات و از طریق گمرکات رسمی لوازم خانگی را وارد می‌کنند که حق و حقوق دولت را هم می‌پردازند. اما از آنجایی که این کالا به طور موازی وارد شده گارانتی که روی کالا در نظر می‌گیرند مربوط به یک شرکت متفرقه است که نحوه خدمات رسانی آن مشخص نیست.

وی در پاسخ به اینکه اتحادیه در این زمینه تاکنون چه برخوردی داشته است اظهار داشت: اولین کار ما در سال 95 این است که برخورد با گارانتی‌های متفرقه را به طور جدی تشدید کرده و در دستور کار قرار دهیم.

به گفته طحان‌پور در گام اول متولیان این شرکت‌ها را به اتحادیه دعوت کرده و اسناد و مدارک لازم را از آنها درخواست می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تمام آنهایی که خدمات گارانتی ارائه می‌کنند باید از شرکت خارجی مجوز داشته باشند و در عین حال تمام گارانتی‌های متفرقه را از شرکت‌های اصلی استعلام می‌کنیم که آیا مجوز گرفته اند یا خیر.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به این نکته هم اشاره کرد: که ثبت شماره تماس شرکت‌ های خدمات پشتیبان در سامانه 118 یکی دیگر از مشکلاتی است که بنا داریم تا در سال 95 آن را اصلاح کنیم تا تنها شماره شرکت‌های گارانتی معتبر در این سامانه ثبت شود.

در حال حاضر برای دریافت شماره شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش و تماس با سامانه 118 چندین شماره به مخاطب ارائه می‌شود که مشخص نیست کدام یک نمایندگی اصلی و معتبر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : فارس
تعداد بازديد : 415
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.