امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : آخرین خبر
تاريخ انتشار : 1395/02/02 - 21:09 كد :124445
پلیس ژاپن به دفتر میتسوبیشی یورش برد
مقامات ژاپن در پی افشای دستکاری در اطلاعات مربوط به میانگین مصرف سوخت توسط شرکت خودروسازی میتسوبیشی موتورز، به دفتر مرکزی این شرکت در شهر اوکازاکی یورش برده و آن را مورد تجسس قرار دادند.

به گزارش سایت خبری رازق؛

مسئولان این شرکت روز گذشته در یک کنفرانس خبری ضمن عذرخواهی اذعان کردند که بعضی از کارمندان در اطلاعات بهره‌وری سوخت بیش از ۶۰۰ هزار خودرو عمدا دستکاری کرده‌اند.
به این ترتیب آزمایش‌های موتور به نحوی انجام شده است که مصرف سوخت این خودروها کمتر از واقعیت نشان داده می‌شود.
یوشی‌هیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن گفت که این "موضوع بسیار جدی" است و میتسوبیشی موتورز تا ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) فرصت دارد تا گزارشی کامل درباره آزمایش‌های انجام شده و میزان دستکاری در اطلاعات را ارائه دهند.
او در ادامه گفت: "بر اساس اطلاعاتی که در جریان یورش به دست ما رسید و گزارشی که شرکت میتسوبیشی تهیه کرده است، می‌خواهیم هرچه زودتر میزان خطای انجام شده را روشن کنیم."
"ما به این موضوع رسیدگی می‌کنیم و از امنیت این خودروها اطمینان حاصل می‌کنیم."
طبق گزارش رویترز سهام شرکت میتسوبیشی از صبح امروز پنجشنبه، راکد مانده است و در صورتی که تمام روز به همین منوال پیش رود، سهام این شرکت به میزان دو سوم کاهش خواهد یافت.
دفاتری که مورد یورش قرار گرفته‌ است، دومین مجتمع صنعتی بزرگ میتسوبیشی در ژاپن است و علاوه بر تولید خودرو مرکز پژوهش نیز هست.
آکیرا کیشی‌موتو، تحلیل‌گر صنعت خودرو در جی پی مورگان به رویترز گفته است که طبق برآوردها این دستکاری برای میتسوبیسی ممکن است ۴۵۰ میلیون دلار (۵۰ میلیارد ین) هزینه داشته باشد.
این هزینه شامل پرداخت به مشتریان، جایگزینی قطعات و پرداخت جریمه به شرکت خودروسازی نیسان است.
این دستکاری در دو مدل خودرو، ۱۵۷ هزار دستگاه تولیدی خود میتسوبیشی و ۴۶۸ هزار تولیدی شرکت نیسان انجام شده است.
همه آنها مدل مینی هستند که در ژاپن بسیار محبوبند اما در بازارهای دیگر موفقیت چندانی نداشته‌اند.
اما کیشی‌موتو می‌گوید این رسوایی در فروش خودروهای تولیدی این شرکت در سراسر جهان تاثیر ثانویه دارد.

منبع خبر : جهان نیوز
تعداد بازديد : 321
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.