امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/02/03 - 09:34 كد :124476
باید تنها یک برند ملی برای پتروشیمی‌ها ایجاد کنیم
معاون وزیر نفت از دست رفتن یکپارچگی بین صنایع فعال پتروشیمی را از ضعف‌های فعلی این صنعت دانست و بر لزوم ایجاد برند ملی تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری رازق؛

"مرضیه شاهدایی"  با اشاره به اینکه تبدیل شدن به یکی از قطب‌های پتروشیمی در دنیا از برنامه‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، گفت:‌ در بین کشورهای منطقه، عربستان به این دلیل که سال‌ها تحت تحریم‌های بین‌المللی نبوده است توانسته رشد خوبی داشته باشد و بازار را به خود اختصاص دهد، ایران نیز در پساحریم با توسعه این صنعت و دو تا سه برابر کردن ظرفیت تولید محصولات می‌تواند از نظر سطح تولید با سابیک عربستان رقابت کند.

 

وی با اشاره به اینکه فروش محصولات تمام شرکت‌های پتروشیمی عربستان تحت عنوان یک برند، از نقاط قوت آن است، اظهار کرد: ما نیز باید یک برند ملی ایجاد کنیم. زمانی محصولات پتروشیمی ایران نیز تحت عنوان برند واحد NPC فروخته می‌شد و ما مهمترین برند منطقه بودیم، اما الان با این پراکندگی موقعیت خود را از دست داده‌ایم.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ما می‌توانیم با یک‌پارچه کردن بازرگانی و بخش فروش محصولات پتروشیمی، بار دیگر در این زمینه موفق باشیم.

 

شاهدایی با تاکید بر اینکه لازم است برای جذب سرمایه‌گذاران زمینه و فرصت‌های جذب سرمایه در داخل تعریف شود، ادامه داد:‌ یکی از وظایف شرکت ملی صنایع پتروشیمی شرکت در نمایشگاه‌ها و سمینارهای بین‌المللی برای ایجاد فرصت جذب سرمایه‌های خارجی در کشور است که این امر می‌تواند در تمام زمینه‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین دستی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به پتانسیل‌های محدود عربستان که این کشور را وادار به سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها می‌کند، عنوان کرد: با این حال ایران پتانسیل‌های بیشتری برای جذب سرمایه‌ برای نیازها‌ی داخلی خود دارد، در واقع ما در مرحله‌ای هستیم که موقعیت اجرای طرح‌های پتروشیمی را داشته، خوراک مورد نیازآن را در اختیار داریم و در مرحله جذب سرمایه هستیم.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین با بیان اینکه طبق برنامه‌های توسعه، تولیدات پتروشیمی در نخستین مرحله برای مصرف بازار داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: طبق این برنامه‌ها طرح‌هایی اجرایی می‌شوند که در درجه اول در جهت نیاز داخل و سپس صادرات‌محور باشند.

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 398
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.