امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : آخرین خبر
تاريخ انتشار : 1395/02/04 - 23:13 كد :124624
ارزان فروشی اتهامی بزرگ به سازمان خصوصی سازی
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت:گاهی اوقات سازمان خصوصی سازی به ارزان فروشی متهم شده که این امر یکی از شگردهای کهنه مقاومت کنندگان در برابر خصوصی سازی است.

به گزارش سایت خبری رازق؛

میرعلی اشرف عبدالله پور حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه خبری متن حاشیه اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی وظایفی هم چون آماده سازی قیمت گذاری ها را برعهده دارد و به همین خاطر نمره بیست را به این سازمان خصوصی سازی می دهم چرا که در انجام وظایف خود هیچ کوتاهی نکرده است. 
 
وی در پاسخ به این سوال که نمره بیست در خروجی کار سازمان محسوب نیست گفت: سازمان خصوصی سازی عرضه ها را به موقع انجام داده و زمانی که تقاضا وجود ندارد ناموفق بودن واگذاری  را به پای سازمان ننویسیم .

 
رئیس سازمان خصوصی سازی افزود:می توان گفت که در سال های گذشته سهام به میزان کافی عرضه نشده و یا اگر عرضه سهام صورت می گرفت در آن ناموفق بودیم به طوری که در قالب رد دیون به خصولتی ها واگذار می شد. 

وی در پاسخ به این سوال که حجم دولت از 82درصد به 85 درصد طبق اظهارات عسگراولادی افزایش یافته بیان داشت: در طول سال های 93 و 94 شرکت جدیدی ایجاد نشده و استنباط ایشان از افزایش حجم دولت تنها بودجه شرکت های دولتی است.
 
پورحسینی افزود: طی روزهای اخیر به غیر از تعداد شرکت هایی که برای وزارت نیرو ایجاد شده هیچ شرکت جدید دولتی تصویب نشده است و تنها شرکت های وزارت نیرو آن هم  به سبب آنکه مجلس و دولت به دنبال آن بودند که این شرکت ها در قالب دارایی ها فروخته شود وگرنه می توان گفت که هیچ شرکت جدیدی زاده نشده و تنها بودجه شرکت های دولتی در حوزه نفت متورم شده است. 
 
رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه یادآور شد: سازمان خصوصی سازی وقتی دست روی شرکت دولتی می گذارد متاسفانه با مقاومت های حرفه ای روبه رو می شود همانند شرکت المهدی که پایان 93 واگذار شد و برای واگذاری آن سازمان خصوصی سازی به مدت یک سال در جاهای مختلف حاضر و پاسخگو بود .

پورحسینی با اشاره به واگذاری استقلال پرسپولیس گفت: سال گذشته در واگذاری استقلال پرسپولیس و المهدی با مقاومت های فراوانی روبه رو شدیم هر چند که هیئت وزیران با اصل قانون 44 موافق است اما برخی اوقات که به سراغ یک زیرمجموعه وزارتخانه می رویم رفتارهای حرفه ای از آنها می بینیم به طوری که وقتی هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس هیچ اطلاعاتی را در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار نمی دهد این معنای مقاومت  است. 

پورحسینی با اشاره به اتهام ارزان فروشی به سازمان خصوصی سازی گفت: دولت و رئیس جمهور با اصل قانون 44 موافق هستند اما گاهی اوقات در تک تک وزارتخانه ها مقاومت های حرفه ای از وزارتخانه ها به سبب اتهام سازمان خصوصی سازی به ارزان فروشی مشاهده می شود و حال باید گفت که این امر یکی از شگردهای کهنه مقاومت کنندگان در برابر خصوصی سازی است. 

** خصوصی سازی به معنای واقعی با مقاومت های شدیدی مواجه شده است 

وی در ادامه بیان کرد:از زمانی که مقاومت در برابر خصوصی سازی شکل گرفته یعنی خصوصی سازی به معنای واقعی در کشور در حال شکل گیری است و حال لازم است که هیئت واگذاری سازمان خصوصی سازی بیش از پیش با شجاعت بیشتری به خصوصی سازی شرکت های دولتی که عموما زیان ده و ارزش بازدهی منفی دارند بپردازند.  

پورحسینی بیان کرد: کسانی که در موضع سازمان خصوصی سازی قرار گرفته اند می دانند که در دو سال گذشته خصوصی سازی با یک شجاعت بی نظیری انجام شده به طوری که برخلاف فشارهای سال گذشته، توانستیم خصوصی سازی را انجام دهیم چرا که در یک نوبت واگذاری بنده نزدیک 200 نوبت گزارش تهیه کردم و حال باید گفت که اگر این کار ادامه یابد خصوصی سازی با آهنگ کندی جلو خواهد رفت. 

وی با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد اظهاراتی مبنی براینکه نفسم بریده شده بیان داشت: در شرایطی که خصوصی سازی را انجام می دهیم باید گفت که به دلیل گزارش های غیردقیق و افترا امیز دیگر، وزیر اقتصاد اظهاراتی مبنی بر این داشته که دیگر نفسم بریده شده است.  

وی در ادامه افزود: خصوصی سازی دست برخی افراد که در جیب مردم است و از بیت المال استفاده می کنند می برد چرا که اگر کسی به ناحق در شرکت های دولتی به واسطه وزیر معاون و رئیس جمهور و غیره استخدام شده و شرکت دولتی نیاز به آن ندارد این به معنای دست کردن در جیب مردم است و حال با خصوصی سازی تنها افرادی که بهره وری کافی و لازم را دارند در آن شرکت می مانند و سایر افراد بیرون می روند و چنین شرایطی نفعی برای سایر افراد جامعه به همراه دارد. 

پورحسینی با اشاره به 15 هزار نیروی مازاد در شرکت های ایران خودرو و سایپا بیان کرد: اگر خصوصی سازی اتفاق بیفتد چند هزار نفر نیروی مازاد در آن شرکت ها را قبول نمی کنند به طوری که با خصوصی سازی یعنی نیروهای با توصیه بیرون رفته و تنها افرادی که شایسته کار و خدمت هستند می مانند ودر این صورت است که دست عده ای از افراد از بیت المال بریده می شود. 

سرنوشت واگذاری استقلال و پرسپولیس
 
رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به واگذاری استقلال پرسپولیس گفت: واگذاری این دو باشگاه منفعت برای دولت و افراد در بر دارد اما در گذشته ترس از آنکه از تماشاگران در صورت واگذاری استفاده سیاسی کنند توقف یافت که امیدواریم با بازنگری این مصوبه در هیئت وزیران این دو باشگاه واگذار شود. 
 
در این راستا امیرعابدینی مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس با اشاره به روند واگذاری این دو باشگاه گفت: در مجلس شورای اسلامی در سال 93قانونی مصوب شد که خصوصی سازی این دو باشگاه صورت گیرد اما نمایندگان مجلس در مقابل این مصوبه نامه نگاری کردند به طوری که این مصوبه با مشکل مواجه شد.
 
وی ادامه داد: اما می توان گفت که واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی به نفع دولت و باشگاه هاست چرا که اگر هواداران این دو تیم دست به دست هم نمی دادند این دو باشگاه نمی توانستند به حیات خود ادامه دهند. 
 
انتهای پیام/ر
منبع خبر : باشگاه خبرنگاران
تعداد بازديد : 413
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.