امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/02/25 - 10:52 كد :126375
چرا کالاها در فروشگاه‌ها ارزان‌تر فروخته می‌شوند؟
به گفته مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در فروشگاه‌های بزرگ که حلقه های توزیع کم است و کالا مستقیم از کارخانه به فروشگاه می‌آید، تخفیف بیشتری به مردم داده می‌شود.

به گزارش سایت خبری رازق؛

علیرضا رستمی، درباره تخفیف‌های که برخی فروشگاه‌ها روی کالاها می‌دهند اما همان کالا در برخی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به نرخ درج شده عرضه می‌شود، گفت: در فروشگاه‌های بزرگ که حلقه های توزیع کم است و کالا مستقیما از کارخانه به فروشگاه می‌آید، تخفیف بیشتری به مردم داده می‌شود. این در حالی است که در شبکه های توزیع سنتی و خرد به دلیل وجود حلقه های واسط و توزیعی بیشتر، مصرف کننده از تخفیفات در فضای سنتی بهره نمی‌برد بلکه فقط حلقه های توزیعی از این تخفیف ها منتفع می‌شوند.

 

وی تاکید کرد: نظارت بر شبکه های سنتی سخت تر از فروشگاه‌های زنجیره ای متمرکز است و این ها مشکلات ساختاری و اساسی نظام توزیع ماست که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رستمی اظهار کرد: تخفیفی که کارخانه‌ها برای برخی کالاها در نظر می‌گیرند، در شبکه های سنتی و خرد، عاید مصرف کننده و فروشنده سنتی نمی‌شود که تدوین این راهکار که قیمت مصرف کننده را از برخی کالاها حذف کنیم امر بسیار ساده ای نیست که بتوان به طور قطعی در این زمینه نظر داد.

 

وی ادامه داد: شبکه های توزیع سنتی و سوپرمارکت ها هزینه های بیشتری دارند و از تخفیفاتی که کارخانه ها می‌دهند به دلیل هزینه های بالایی که دارند و از طرفی وجود حلقه های واسط نمی توانند بهره مند شوند و در نهایت خریدار نهایی نیز از این موضوع منتفع نمی‌شود.

 

 

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: بحث حدف قیمت مصرف کننده از برخی کالاها در کشور ما در قیاس با سایر کشورهای پیشرفته به دلایلی درست نیست و در ابتدا باید فضای اجرای این کار ایجاد شود.

 

وی در عین حال بیان کرد: 95 درصد از واحدهای فروش در کشور ما سنتی است و فقط پنج درصد از شبکه توزیع را فروشگاه‌های زنجیره ای تشکیل می‌دهند؛ بنابراین شبکه فروش در کشور ما با دیگر کشورها متفاوت است.

 

 

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه در کشور ما به ازای هر 35 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته جایگاه فروشگاه‌های زنجیره ای بیشتر است، عنوان کرد: ممکن است کالاها در فروشگاه‌های زنجیره ای پایین تر از قیمت مصرف کننده عرضه شود، چون کالا مستقیما از کارخانه می‌آید و از تخفیفات کارخانه ها بهره مند می‌شود لذا طبیعی است با کم شدن حلقه های توزیعی از افزایش قیمت نیز جلوگیری می‌شود.

 

انتهای پیام/ر

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 416
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.