امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/02/28 - 14:53 كد :126688
۹۷ درصد پوشاک کشور در بنگاه‌های کوچک تولید می‌شود/ پوشاک ایرانی باید قابلیت صادرات داشته باشد
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر 97 درصد تولیدات پوشاک کشور در بنگاه‌های کوچک و متوسط صورت می‌گیرد و تنها 3 درصد آن مربوط به کارخانجات بزرگ صنعتی است.

به گزارش سایت خبری رازق؛

 علی فاضلی در سمینار تخصصی فدراسیون جهانی پوشاک که در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد، اظهار داشت: عصر حاضر زمان بروز و ظهور بنگاه‌های کوچک و متوسط است و در حال حاضر یک چهارم اشتغال جهان و یک سوم سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش شکل گرفته و کشورهایی نظیر کره جنوبی و ایتالیا در زمان بحران به تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط اصرار ورزیده و توسعه‌ای مناسب از محل تقویت این بخش مهم اقتصادی به دست آورده‌اند.

فاضلی ادامه داد: به یمن حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصاد کشور هایی نظیر کره جنوبی و ایتالیا اکنون به مرحله‌ای از توسعه دست یافته که تولید ناخالص داخلی قابل توجهی را برای این کشورها به ارمغان آورده است.

فاضلی با تاکید بر ضرورت توجه و تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور خاطرنشان کرد: صنعت پوشاک کشور یکی از صنایعی است که می‌تواند نقش مهمی در پاسخ گویی به نیازهای داخلی کشور داشته و صادرات قابل توجهی را نیز در منطقه به دست آورد.

وی افزود: در حال حاضر 97 درصد تولیدات پوشاک کشور در بنگاه های کوچک و متوسط صورت می‌گیرد و تنها 3 درصد آن مربوط به کارخانجات بزرگ صنعتی است.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه صنعت پوشاک ارزآوری مناسبی را برای بسیاری از کشورها به همراه داشته است، گفت: در حوزه دانش حداقل 20 رشته تخصصی مربوط به این صنعت است و صنایع و تکنولوژی‌های بسیاری نیز در حوزه تولیدات پوشاک ایجاد شده است که باید به آنها توجه شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر ضرورت تقویت بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط پوشاک گفت: تلاش می‌شود، تا با استفاده از نظرات و راهکارهای فدراسیون جهانی پوشاک تولیداتی عرضه شود که قابلیت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را به دست آورد.

در ادامه این نشست ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به دعوتی که از مدیرکل فدراسیون جهانی پوشاک به عمل آمده است، گفت: از فدراسیون جهانی پوشاک دعوت شده تا با برگزاری نشست‌های لازم راهکارهای تقویت تولیدات داخلی پوشاک به گونه‌ای که قابلیت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را به دست آورد مورد بحث و بررسی واقع شود.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : فارس
تعداد بازديد : 404
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.