امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/03/04 - 09:41 كد :127328
مزد کارگران قدرت پس‌انداز ندارد
معاون وزیر کار معتقد است: اگر بخواهیم به سمت یک نظام مزد واقعی برویم که در آن مزد قدرت پس‌انداز پیدا کند باید مساله قیمت تمام شده تولید را حل کنیم.

به گزارش سایت خبری رازق؛

سیدحسن هفده‌تن،‌ اظهار کرد: به دلیل آنکه قیمت تمام شده تولید به شدت بالاست کارفرما به جای سایر عوامل تولید، دستش به دستمزد می‌رسد در صورتی که سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید پایین است.

 

وی افزود: اما قیمت تمام شده تولید نسبت به سایر کشور بالا است که بخشی از آن به اصلاح سیاستهای دولت در ساختار اقتصادی برمی‌گردد زیرا یک برنامه پیچیده و بزرگ علمی است که باید در بحث پژوهش آن و صنایع و تولیدات مزیتی کشور کمک شود.

 

هفده‌تن با بیان اینکه دستمزد کارگران باید قدرت پس انداز پیدا کند، اظهار کرد: برای آنکه به سمت یک نظام واقعی مزدی برویم که در آن مزد قدرت خریدی را که طی 30 سال گذشته از دست داده دوباره به دست بیاورد و بهره‌وری عوامل تولید بالا برود باید مساله قیمت تمام شده تولید را حل کنیم چون مزد در قیمت تمام شده قابل اصلاح است.

 

به گفته وی اگر قیمت تمام شده تولید پایین بیاید کارفرما ترغیب می شود که سهم دستمزد را که نقش موثری در ارتقای بهره‌وری عوامل تولید دارد، بالا ببرد در غیر این صورت با افزایش مزد، مشکل معیشت کارگران حل نمی‌شود.

 

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال خاطرنشان کرد: با وجود آنکه در سه سال دولت یازدهم، مزد واقعی حدود 6.8 درصد افزایش داشته اما به دلیل انباشتگی عقب افتادگی دستمزد کارگران نتوانسته‌ایم آن را جبران کنیم.

 

به اعتقاد هفده‌تن، برای جبران این عقب ماندگی باید چند صنعت به عنوان نمونه و پایلوت انتخاب شوند و با مشارکت و همراهی شرکای اجتماعی و مراکز علمی و نوآوری هزینه‌های تولید را کاهش داد.

 

انتهای پیام/ر

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 400
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.