امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : آخرین خبر
تاريخ انتشار : 1395/04/08 - 11:06 كد :170836
حراج بزرگترین الماس تراش‌نخورده جهان در لندن
نیویورک تایمز در مطلبی به حراج بزرگترین الماس تراش‌نخورده جهان و دلیل تغییر رویه در فروش این سنگ گرانبها پرداخت.

به گزارش سایت خبری رازق؛

به نقل از نیویورک تایمز، بزرگترین الماس تراش‌نخورده جهان در لندن به حراج عمومی گذاشته شد. این الماس 1109 قیراطی که به اندازه یک توپ تنیس است، پاییز سال گذشته به وسیله شرکت استخراج الماس "لوکارا" در کشور بوتسوانا کشف شد.

 
به طور معمول برای فروش چنین سنگ‌های گرانبهایی، ابتدا آن‌ها به کارشناسان سنگ‌های قیمتی سپرده می‌شوند. کارشناسان هفته‌ها این سنگ‌ها را بررسی می‌کنند تا از خلوص آن‌ها آگاه شده و دریابند در صورت تراش‌خوردن، چند الماس کوچکتر را می‌توان از آن‌ها به دست آورد. پس از آن، کارشناسان برآورد قیمت را به شرکتی که سنگ را استخراج کرده است می‌فرستند.
 
با این‌حال، فروش این سنگ گرانبها در مزایده، سنت شکنی در روند فروش آن به حساب می‌آید. تمایل افراد ثروتمند به داشتن کالاهای لوکس دلیل این سنت‌شکنی بوده است.
 
حال، پرسش اینجا است که چرا اینبار از روش فروش سابق استفاده نشد؟ "ویلیام لمب" – مدیر اجرایی شرکت استخراج الماس لوکارا – در اینباره توضیح داد: با توجه به تقاضای بالای الماس از جانب ثروتمندان، در ماه مِه (31 روز منتهی به 12 خرداد) شرکت لوکارا یک الماس 813 قیراطی را 63 میلیون دلار به فروش رساند. این فروش، رکورد بهای الماس را با 77500 دلار در هر قیراط شکست.
 
این در حالی است که فروش الماس به روش قیمت‌گذاری قیراطی، به منظور فروش الماس‌های کوچکتر چندان به صرفه نخواهد بود. بهای الماس به ازای هر قیراط در سال گذشته به دلیل افزایش ارزش دلار و چالش‌های اقتصادی بازار، حدود 4 درصد کاهش یافت.
 
این در حالی است که فروش الماس به روش مزایده برای فروشنده سود بیشتری در بر دارد. به عنوان مثال، خریدار این سنگ می‌بایست 13 درصد پیشنهاد نهایی را به عنوان حق مزایده به حراج‌خانه "ساتبیز" – که مسئولیت فروش این سنگ گران‌بها را بر عهده دارد – پرداخت کند. همچنین مبلغ پرداختی خریدار، هزینه‌های دیگری از جمله تراش دادن این سنگ را شامل نمی‌شود.
 
همچنین به فروش رساندن کالاهای گرانقیمت و لوکس برای حراج‌خانه‌ها برگ برنده محسوب می‌شود. شرکت لوکارا نیز طی مذاکرات با حراج‌خانه ساتبیز، موفق به کسب بخشی از 13 درصد حق مزایده شده است. تمامی این عوامل در تغییر شیوه فروش این الماس تاثیر گذار بوده است.
 
انتهای پیام/
منبع خبر : باشگاه خبرنگاران
تعداد بازديد : 263
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.