امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : آخرین خبر
تاريخ انتشار : 1395/04/23 - 20:32 كد :202023
احداث ایستگاه راه‌آهن در میدان آزادی و شهرری
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه انتقال خطوط راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ به تونل کار غیراصولی بود، گفت: ایده‌ای برای احداث ایستگاه راه آهن در میدان آزادی و شهر ری داریم.

به گزارش سایت خبری رازق؛

محسن پورسید آقایی‌ در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران‌ اظهار داشت: انتقال ایستگاه راه‌آهن شهر قم به محمدیه در سال‌های گذشته موجب اعتراض‌ مردم شد و بر همین اساس طی دو سال گذشته این ایستگاه باز هم به داخل شهر منتقل شد.

وی ادامه داد: برای طراحی ایستگاه‌های درون شهری با مشاوران بین المللی که طراحی ایستگاه‌های شهری در اروپا را انجام داده بودند، قراردادی منعقد و مقرر شد برای تهران نیز طراحی‌های مناسبی انجام شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: باید خط ۳ مترو تهران به صورت مستقیم به سکوهای راه‌آهن متصل شود، این درحالی است که امروز تنها یک ورودی در محوطه راه‌آهن برای خط ۳ درنظر گرفته شده است، همچنین در شهر ری باید ایستگاه راه‌آهنی ایجاد شود تا تعامل مناسبی با خطوط یک و ۶ مترو داشته باشد.

وی بیان کرد: ایده‌ای برای احداث ایستگاه در میدان آزادی داریم تا در این ایستگاه راه‌آهن با مترو در خط ۴ یک ایستگاه مکمل داشته باشد. وی ‌به ارائه گزارشی در خصوص مسائل مربوط به عبور خطوط راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران پرداخت و گفت: موضوع انتقال خطوط راه‌آهن به زیر زمین باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا این خطوط از مرکز شهر و مراکز تجاری مهم عبور می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انتقال خطوط راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ به تونل کار غیراصولی بود، زیرا با هزینه آن می‌شد طرحی معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سرانجام رساند، در واقع می‌شد این هزینه را در جای دیگری صرف کرد تا مردم منطقه دستاوردهای بهتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: با وجود ساخته شدن این تونل امکان تردد قطار در آن وجود نداشت اما در سال ۹۳ این امکان را فراهم کردیم و بعد از تردد قطار در این مسیر حدود ۲۶ هکتار از زمین‌های این محدوده آزاد شد.

وی گفت: در اوایل تشکیل دولت فعلی راه‌آهن تلاش کرد تا با تشکیل جلسه مشترکی بین مدیریت شهری تکلیف زمین‌های آزاد شده را تعیین کند که در نهایت قرار شد شهرداری متولی اجرای پروژه های عمرانی در این زمین‌ها باشد.

پورسیدآقایی ادامه داد: در این جلسات مقرر شد با کارشناسی کردن این اراضی معادل آن زمین معوضی به شرکت راه‌آهن ارائه شود اما این امر نیز محقق نشد. در همین حال، ۷۵ هزار مترمربع فضای پارکینگ در طبقه فوقانی تونل خط راه‌آهن در نظر گرفته شده و تاکنون حدود ۵۲۴ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، البته هنوز تأسیسات تونل و سیستم‌های ایمنی اجرایی نشده است که به بودجه حدود ۲۱۳ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی افزود: در مجموع برای این پروژه حدود ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است که معادل هزینه آن به نرخ روز حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

منبع خبر : مهر
تعداد بازديد : 386
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.