امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1395/05/19 - 13:38 كد :213815
واردات بیش از۶۰میلیون دلارتیلاپیا/تولیدکنندگان قزل‌آلا دلسرد شدند
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با بیان اینکه سال قبل بیش از۶۰ میلیون دلار تیلاپیا وارد شد،گفت: در دنیا، تیلاپیا راماهی فقرامی‌نامند اما درایران بعنوان محصولی لوکس عرضه می‌شود.

به گزارش سایت خبری رازق؛

افزایش تعرفه واردات ماهی تیلاپیا را در سال‌جاری، بر میزان واردات این محصول به کشور بی تاثیر خواند و اظهارداشت: متاسفانه سودی که از واردات این کالا نصیب واردکنندگان آن می‌شود، به قدری زیاد است که افزایش تعرفه بر این مساله بی تاثیر باشد.

وی با بیان اینکه بی نظارتی‌های دستگاه‌های مسئول سبب شده است تیلاپیا با قیمت بالا در کشور به فروش برسد، گفت: این ماهی کیفیت غذایی بالایی ندارد که ارزش زیادی داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران تصریح کرد: در دنیا تیلاپیا را ماهی فقرا می‌نامند در حالی‌که در ایران این ماهی به عنوان یک کالای لوکس به مردم عرضه می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه قیمت جهانی ماهی تیلاپیا بسیار ارزان است، افزود: هزینه تولید این ماهی کم و حجم تولید آن بسیار زیاد است که همین مساله باعث شده نرخ جهانی آن بالا نباشد.

وی حجم گسترده واردات این ماهی طی سال گذشته به کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: درحال حاضر بخشی از واردات سال قبل در سردخانه‌ها قرار دارد ضمن اینکه سال ۹۴؛ بیش از ۶۰ میلیون دلار تیلاپیا وارد کشور شد.

قاسمی ادامه داد: بنابراین ما به اندازه نصف میگویی که سال قبل صادر کردیم، فقط واردات تیلاپیا انجام دادیم.

 مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران با بیان اینکه متاسفانه تیلاپیا رقیب جدی قزل‌آلا در بازار داخل شده است، اظهارداشت: این در حالی است که کیفیت آن‌ها اصلا با هم قابل مقایسه نیست و همه می‌دانند قزل‌آلای ایران یک ماهی بسیار با کیفیت است.

قاسمی تاکید کرد: با وجود این، حضور تیلاپیا در بازار داخل باعث شده است که تولیدکنندگان قزل‌آلا از ادامه کار دلسرد شوند.

وی ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های سازمان شیلات کشور در این زمینه، گفت: این سازمان باید برای کاهش واردات تیلاپیا به کشور، پیشنهاداتی را به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کند و وزارت‌خانه مذکور نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته قاسمی افزایش تعرفه واردات تیلاپیا، برای کنترل میزان واردات این ماهی به کشور تقریبا بی‌فایده است.

‌ مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران درباره وضعیت بازار ماهی نیز اظهارداشت: ایرانی‌ها در فصل تابستان تمایلی به مصرف ماهی ندارند و همین امر سبب کاهش تقاضا برای این آبزیان می‌شود.

قاسمی اضافه کرد: به همین دلیل است که بازار ماهی در فصل تابستان رونق چندانی ندارد.

وی مصرف سرانه آبزیان در کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: به اعتقاد ما مصرف سرانه آبزیان بین ۶.۵ تا ۷ کیلوگرم و به اعتقاد سازمان شیلات ۱۰.۵ کیلوگرم است.

قاسمی افزود: دلیل اختلافات آماری موجود نیز این است که متاسفانه ما سیستم آماری مناسبی در کشور نداریم.  

به گزارش مهر در مقررات جدید واردات و صادرات برای محصولات کشاورزی در سال ۹۵؛ تعرفه واردات ماهی تیلاپیا تازه از ۲۶ درصد در سال ۹۴ به ۳۲ درصد در سال ۹۵؛ تعرفه واردات تیلاپیای منجمد از ۷ درصد در سال ۹۴ به ۳۲ درصد در سال ۹۵ و  تعرفه فیله ماهی تیلاپیا از ۴ درصد در سال ۹۴ به ۳۲ درصد در سال ۹۵ افزایش یافته است. 

 

انتهای پیام/ز

منبع خبر : مهر
تعداد بازديد : 412
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.