امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : خبر برتر 1
تاريخ انتشار : 1395/05/21 - 10:33 كد :213942
تولیدکنندگان ایرانی در غربت/ وقتی نماینده ملت وکیل مدافع کالای خارجی می شود
اصناف و بازاریان ایرانی در حالی از وضعیت رکود بازار گلایه دارند و خواستار حمایت دولت هستند که دولت بدون توجه به خواسته‌های آنان اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های پوشاک ترک در ایران می‌کند.

به گزارش سایت خبری رازق؛

برگزاری نمایشگاه‌های پوشاک ترک در ایران که توسط وزارت صنعت و معدن و با همکاری دولت انجام می‌شود، تعجب فعالان این عرصه را به دنبال داشته است. در حالیکه، در شرایط فعلی بازار ایران، بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری و کارشناسان باید حمایت از تولید داخلی و مصرف تولیدات داخلی مورد توجه قرار گیرد، به نظر می‌رسد، اقدام وزارت صنعت معدن و تجارت در برپایی نمایشگاه‌های پوشاک ترک در ایران در مقابل این سیاست قرار دارد.

در این ارتباط، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌ها و تبلیغات کالای خارجی در کشور، می گوید: در حالیکه از تولیدکنندگان ایرانی حمایت نمی‌شود، وزارت صنعت و معدن با همکاری دولت اقدام به برگزاری نمایشگاه‌هایی برای عرضه پوشاک ترک در ایران می‌کند.

وی در همین ارتباط، از ارسال نامه‌ای به وزارت صنعت و معدن برای عدم برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک در ایران خبر داد و گفت: رونوشتی از این نامه به معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر خارجه نیز ارسال ‌شده است، امّا؛ تا کنون پس از گذشت یک ماه از زمان ارسال نامه هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

فریدون احمدی، نایب رئیس دوم کمیسیون صنعت و معدن مجلس در گفت و گو با خبرنگار «رازق» نظر متفاوتی دارد!

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک در ایران را با توجه به رکود فعلی بازار در ایران و لزوم حمایت از تولید داخلی چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: صرف برگزاری یک نمایشگاه خارجی در کشور به این معنا نیست که از تولید داخل حمایت نمی‌شود.

وی ادامه داد:برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک در ایران با هدف به نمایش گذاشتن محصولات به روز و ایجاد امکانی برای استفاده از پیشرفت‌های ترکیه در زمینه پوشاک توسط تولیدکنندگان ایرانی، برگزار می‌شود.

نایب رئیس دوم کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب اظهار کرد: نمایشگاه‌ها محل خوبی برای الگوبرداری است و ایران نیز باید در راستای تولید رقابتی و ایجاد فضای رقابت در داخل کشور گام بردارد و تولیدکنندگان ایرانی باید بتوانند در چارچوب استانداردهای بین‌المللی به تولید بپردازند.

وی ادامه داد: نمی‌توان با هدف حمایت از تولید داخلی، درها را به روی خودمان ببندیم و فقط از تولیدات داخلی با هر کیفیتی که تولید می‌شوند، حمایت کنیم، بلکه لازم است که تولیدکنندگان داخلی نیز به دنبال پیشرفت باشند و کالاهای با کیفیت را تولید کنند.

اگر این نمایشگاه ها محل عرضه کالا باشد به ضرر تولید داخلی است

نایب رئیس دوم کمیسیون صنعت و معدن مجلس گفت: البته یک طرف دیگر سکه برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک در ایران این است که در این نمایشگاه ها کالا عرضه شود و اگر چنین باشد قطعاً به ضرر تولیدکننده ایرانی است، امّا؛ در حال حاضر نمایشگاه‌ها برای عرضه نیست و فقط محلی برای ارائه دستاوردهای جدید ترکیه در عرصه پوشاک است.

احمدی در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر دولت به اندازه‌ای از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده است که آنها به آن درجه از توانایی برسند که بتوانند با تولیدکنندگان خارجی رقابت کنند؟!، گفت: در این زمینه حق با شما و بازاریان است، ما ضعف‌های دولت را در اجرای قوانین به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی قبول داریم.

عدم هماهنگی نهادهای داخلی در حمایت از تولیدکنندگان

وی ادامه داد: در میان نهادهای مختلف دولتی نیز برای حمایت از تولیدکنندگان هماهنگی وجود ندارد و این ضعف‌های دولت باید برطرف شود.

نایب رئیس دوم کمیسیون صنعت و معدن مجلس با اشاره به اینکه مجلس حاضر است، در زمینه حمایت از تولید داخلی قوانین مورد نیاز را تصویب کند، اظهار کرد: در حال حاضر، ما با تجمع قوانین روبرو هستیم و کمبودی در این زمینه نداریم و آنچه لازم داریم، همت دولت برای اجرای صحیح قوانین برای حمایت از تولید داخلی است.

وی در پایان اظهار کرد: به نظر بنده برگزاری نمایشگاه‌های خارجی در ایران در کل به ضرر تولید داخلی نیست، امّا؛ اول لازم است که حمایت از تولیدکنندگان داخلی انجام شود و شرایط مهیا گردد تا از این نمایشگاه‌ها بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/

تعداد بازديد : 508
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.