امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : آخرین خبر
تاريخ انتشار : 1395/06/02 - 21:27 كد :214685
دلیل استفاده ایرانیها از اپلیکیشن‌های خارجی
معاون وزیر ارتباطات گفت: ۶۵درصد کاربران ایرانی به دلایل اقتصادی به سمت شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌روند وتنها ۸درصد کاربران به‌دلیل بی اعتمادی به سرویسهای بومی از خدمات خارجی استفاده می‌کنند.

به گزارش سایت خبری رازق؛

 محمدجواد آذری جهرمی، با اشاره به نظرسنجی انجام شده از دلایل استفاده کاربران ایرانی از شبکه هایی اجتماعی خارجی اظهار داشت: نظرسنجی یکی از مراجع رسمی و مطالعات صورت گرفته از سوی آن، نشان می دهد که بیشترین دغدغه کاربران ایرانی، دریافت سرویس با کیفیت است و چنانچه این موضوع تامین شود، تفاوتی به استفاده از سرویس های داخلی و خارجی قائل نیستند. 
 
وی با بیان اینکه طبق این نظرسنجی، اولین پارامتری که باعث شده است کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی خارجی استفاده کنند، موضوع اقتصادی است، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که ۶۵ درصد کاربران، به دلیل ارزان بودن شبکه هایی اجتماعی به این سمت روی می آورند. 
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه ۱۸ درصد کاربران به دنبال گزینه ها و ویژگیهای مختلف دریافت خدمات هستند، گفت: این تعداد کاربر، به دلیل این ویژگیها از سرویس های خارجی استفاده می کنند و اولویت آنها بکارگیری امکاناتی است که این سرویسها دارند. 
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رد این موضوع که گفته می شود کاربران ایرانی اعتمادی به سرویس های بومی ندارند، تصریح کرد: بر پایه این نظرسنجی، تنها ۸ درصد کاربران ایرانی دغدغه امنیت دارند و به بیان دیگر نگران نقض امنیتشان در استفاده از شبکه های اجتماعی و سرویس های بومی هستند و راضی به استفاده از سرویس های داخلی نیستند.
 
وی گفت: مردم نسبت به ورود به حریم خصوصی خودشان حساسیت دارند و نباید فضای بی اعتمادی در استفاده از سرویس های داخلی وجود داشته باشد که ذهنیت مردم را تحت تاثیر منفی قرار دهد. 
 
آذری جهرمی با بیان اینکه در صورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه سرویس های بومی روی این شبکه، رضایت بالغ بر ۸۳ درصد کاربران را می توان جلب کرد، ادامه داد: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه سرویس های باکیفیت و ارزان داخلی، می توان به این هدف دست یافت. 
 
وی گفت: البته باید امکاناتی به وجود آید که اعتماد همان ۸ درصد مردم نیز جلب شده و به طور کل در استفاده از شبکه ملی اطلاعات، اعتماد عمومی ایجاد شود. 

منبع خبر : مهر
تعداد بازديد : 312
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.