امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/06/24 - 13:32 كد :215932
موضع وزارت صنعت در مورد گرانفروشی‌ها
سرپرست امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد گرانفروشی‌های اخیر و نیز گرانی قیمت برخی کالاها و مواد غذایی اعلام موضع کرد.

به گزارش سایت خبری رازق؛

یدالله صادقی در پاسخ به این‌که مرجع رسمی برخورد با گرانفروشی‌ها در بازار کیست و چه نهادی باید به صورت مستقیم نسبت به این مساله ورود کند؟ اظهار کرد: در ارتباط  با گرانفروشی‌های بازار و در واحدهای صنفی رسیدگی برعهده بازرسان اتاق اصناف است. در مورد واحدهای غیرصنفی نیز این مسوولیت برعهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: مسوولیت برنامه‌ریزی، هدایت، نظارت بر قیمت‌ها و توزیع کالا و خدمات در سراسر ایران نیز برعهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است. علاوه بر این بازرسی از واحدهای صنفی عمده و خرد نیز برعهده بازرسان سازمان حمایت قرار گرفته است.

سرپرست امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که در زمینه‌ی گرانفروشی‌ها تعزیرات به عنوان نهاد برخوردکننده با مساله مشخص و تعیین شده است، گفت: علاوه بر گرانفروشی در بازار، ما با مساله گران‌شدن کالاها مواجهیم. براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تنظیم بازار کالاهای کشاورزی و محصولات آن برعهده وزارت جهاد کشاورزی است و تا مرحله‌ عرضه به بازار این مسوولیت‌ها تعریف شده است.

صادقی افزود: تنظیم بازار طبق قانون وظیفه جهاد کشاورزی است. یعنی اگر فاصله‌ای بین قیمت رسمی اعلامی و قیمت عرضه شده وجود دارد باید نسبت به آن ورود کرد. اگر مقادیر عرضه شده با قیمت اعلام شده متناسب با میزان  تقاضا نباشند قطعا امکان گرانی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، اخیرا گرانی محصولات مختلف از جمله خرما، شکر، برنج، گوشت قرمز گوسفندی و گاوی بازار عرضه را با مشکلات مختلفی مواجه کرد تا نارضایتی مردم را به همراه داشته باشد. در این بین اما سازمان‌ها و نهادهای مختلف توپ را به زمین یکدیگر می‌انداختند و در مورد گرانفروشی‌ها مسوولیت را از خود سلب کرده و پیکان انتقادات را به سمت سازمان یا نهاد دیگر نشانه می‌روند.

انتهای پیام /ر

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 376
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.