امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/07/10 - 10:49
كد :216781
در آستانه آغاز ماه محرم؛
گزارش بانک مرکزی از قیمت اقلام مصرفی/ قیمت برنج دوباره بالا رفت
بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی، در آستانه ماه محرم قیمت گوشت قرمز، چای و قند و شکر گران شد، ضمن اینکه برنج داخلی درجه دو نیز نسبت به هفته گذشته باز هم افزایش قیمت را تجربه می‌کند.

به گزارش سایت خبری رازق؛

گزارش رسمی بانک مرکزی حکایت از  آن دارد که در هفته دوم ماه مهر، قیمت گوشت قرمز، شکر و چای با افزایش مواجه بوده است که به گفته فعالان بازار، این افزایش قیمت ناشی از نزدیک شدن به ماه محرم است چرا که در این ماه، تقاضا برای کالاها افزایش می‌یابد. در این میان البته قیمت برنج داخلی درجه یک و درجه دو نیز گرانی را نسبت به هفته قبل از این گزارش، تجربه می‌کند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در هفته منتهی به دوم مهرماه، قیمت برنج، گوشت قرمز، قند و شکر و چای به ترتیب افزایش قیمت ۰.۸، ۰.۱، ۰.۲ و ۰.۱ درصدی را تجربه می‌کند؛ در حالیکه قیمت همین اقلام نسبت به هفته مشابه سال قبل نیز به ترتیب ۲، ۲.۴، ۰.۴ و یک درصد بالا رفته است.

در هفته مورد بررسی بانک مرکزی،  لبنیات، حبوبات و روغن نباتی نسبت به هفته قبل ثبات قیمت را تجربه می‌کند؛ در حالیکه قیمت لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل باز هم بدون تغییر و البته روغن نباتی و حبوبات به ترتیب افزایش ۰.۷ و ۰.۳ درصدی را تجربه می‌کند. همچنین قیمت تخم مرغ نسبت به هفته قبل ۲.۶ درصد، میوه‌های تازه ۴.۵ درصد، سبزی‌های تازه ۰.۵ درصد و گوشت مرغ ۳.۸ درصد کاهش را شاهد بوده است.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته منتهی به دوم مهرماه، در ﮔﺮﻭﻩ ﻟﺒﻨﻴﺎﺕ، قیمت تمامی ﺍﻗﻼﻡ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻔﺘﻪ ﻗﺒﻞ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻐﻴﻴﺮ  ﺑـﻮﺩ؛ ضمن اینکه ﺑﻬﺎیﺗﺨﻢ‌مرغ معادل ۲.۶ درصد کاهش داشت و شانه‌ای ۷۵۰۰ تا ۱۰۷۰۰ تومان به فروش رفت.

برنج و حبوبات

در هفته مورد گزارش در گروه برنج، قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی ثابت بوده، اما بهای برنج داخلی درجه یک و درجه دو به ترتیب ۰.۷ و ۱.۷ درصد افزایش داشت، در گروه حبوبات نیز، قیمت تمامی اقلام این گروه بدون تغییر باقی ماند.

میوه‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری سیب قرمز و نارنگی، عرضه کمی داشت، اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوبه سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شدند. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای هلو معادل ۰.۴ درصد، موز ۲.۲ درصد افزایش داشت ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۵ تا ۱۳.۷ درصد کاهش داشت.

در گروه سبزی‌های تازه نیز، بهای گوجه‌فرنگی و سبزی‌های برگی ثابت بود، اما قیمت خیار معادل ۱.۳ درصد، لوبیا ۱.۱ درصد افزایش داشت ولی سایر اقلام بین ۰.۹ تا ۵.۲ درصد کاهش را تجربه می‌کرد.

گوشت قرمز و مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند بدون تغییر بود، اما بهای گوشت تازه گاو و گوساله معادل ۰.۲ درصد افزایش داشت، در حالیکه قیمت مرغ ۳.۸ درصد کاهش را تجربه می‌کرد.

قند و شکر و چای

در این هفته بهای قند ۰.۲ درصد کاهش داشت، ولی شکر و چای خارجی هر یک به میزان ۰.۱ درصد افزایش را تجربه کردند، قیمت انواع روغن‌نباتی هم ثابت بود.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : مهر
تعداد بازديد : 374
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.