امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/07/17 - 13:07
كد :217245
روابط عمومی مرکز آمار ایران اعلام کرد
ضریب جینی کشور در سال ۱۳۹۴ با یک صدم افزایش به ۳۹ صدم واحد رسید/توزیع درامد بدتر شد
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، ضریب جینی در سال 1394 در کل کشور 0.39 بوده است که در مقایسه با سال 1393 با عدد 0.38 به میزان 0.01 افزایش داشته است.

به گزارش سایت خبری رازق؛

یکی از شاخص‌های سنجش نابرابری درامد جامعه، ضریب جینی است. ضریب جینی عددی است بین صفر و یک (یا صفر و صد در صد) که در آن صفر به معنی توزیع کاملاً برابر درامد یا ثروت و یک به معنای نابرابری مطلق در توزیع است.

سال­هاست که شاخص­های نابرابری از طرح آمارگیری هزینه و درامد خانوار مرکز آمار ایران محاسبه و به سیاستگذاران، اقتصاددانان و کاربران اصلی طرح ارایه می‌­شود.

نگاهی به اهم نتایج شاخص­های نابرابری درسال 1394 در مناطق شهری و روستایی و کل کشور نشان می‌دهد که:

-  ضریب جینی در سال 1394 در کل کشور 0.39 بوده است که در مقایسه با سال 1393  با عدد 0.38 به میزان 0.01 افزایش داشته است. در مناطق شهری نیز ضریب جینی با 0.01 افزایش از 0.36 به 0.37 رسیده است و همچنین در مناطق روستایی با عدد 0.34 بدون تغییر باقی مانده است.

- در مناطق شهری بیشترین کاهش ضریب جینی در سال 1394 نسبت به سال1393 مربوط به استان­های آذربایجان غربی، ایلام و البرز بوده است. به عبارت دیگر بیشترین کاهش نابرابری در این سه استان رخ داده است.

- در مناطق روستایی بیشترین کاهش ضریب جینی در سال 1394 نسبت به سال 1393 مربوط به استان لرستان بوده است.

- سهم بیست درصد فقیرترین جمعیت در سال 1394 در کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب با اعداد 0.06، 0.07 و 0.07 نسبت به سال 1393 بدون تغییر بوده است .

خاطر نشان می سازد که نشریه طرح ضریب جینی سال‌های 94-1389به زودی در درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir قابل دسترسی است.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : فارس
تعداد بازديد : 338
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.