امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اجتماعی
تاريخ انتشار : 1395/07/17 - 16:11
كد :217273
مردان متاهل در سایت های همسریابی چه می کنند؟

به گزارش سایت خبری رازق؛

آیا به دنبال صیغه هستید؟” این آغاز ورود به یک سایت همسریابی است. شما تنها نیستید؛ همین حالا دست‌ِ‌کم ۵ هزار نفر در این سایت آنلاین‌ هستند. آن‌ها چه می‌خواهند؟ دریافت خدمات جنسی بدون هرگونه عشق، درگیری عاطفی و مسئولیت‌های اجتماعی.

این را دکتر حامد بخشی می‌گوید. این جامعه‌شناس معتقد است بیش‌تر از مجردها این متاهل‌ها هستند که مخاطبان پروپاقرص سایت‌های همسریابی‌اند.

البته این نظر را خیلی دیگر از کارشناسان نیز دارند؛ آن‌ها در این سال‌ها بارها گفته‌اند که این موضوع باید اخطاری برای مسئولان باشد.

هرچند که این‌ سایت‌ها از ابتدا چالشی برای دولت و مسئولان ایجاد کرده‌، اما در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ بیش از قبل انگشت‌ها به سمت سایت‌های همسریابی گرفته شد.

سال ۹۱ پلیس فتا با اعلام این خبر که ۱۰۰ سایت همسریابی غیرمجاز در کشور فعالیت می‌کنند، همه آن‌ها را غیرقانونی خواند.

سال بعد گزارشی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه شد که توجه به این موضوع را جدی‌تر کرد. در آن سال مجلس نسبت به رشد این سایت‌ها و درآمدهای میلیونی‌شان هشدار داد.

بنا بر گفته مجلس تنها یکی از این سایت‌ها در سال ۹۱، ۱۲ میلیون تومان درآمد روزانه داشته و درآمد برخی از سایت‌ها به ماهی ۴۰۰ میلیون تومان هم رسیده‌است.

پس از آن پژوهش دیگری توسط جامعه‌شناسان دکتر سوسن باستانی و زهره آخوندیان انجام شد تا به بررسی شرایط افراد و نحوه حضورشان در سات‌های همسریابی بپردازد.

در پی این پژوهش سن کاربران سایت‌ها بین ۱۸ تا ۷۰ سال بودو ۶۵ درصد کاربران سن خود را بین ۲۳ تا ۳۲ گزارش داده‌اند.

اطلاعات این پژوهش همچنین گفته اکثر کاربران تحصیلات دانشگاهی دارند و ۷۰ درصد آن‌ها حداقل لیسانس دارند.

اما نکته قابل توجه آن‌که ۲۳ درصد از مردان کاربر در این ‌سایت‌ها و یک درصد از زنان تمایل به ازدواج موقت داشته‌اند.

البته به نظر کارشناسان در سال‌های اخیر این آمار در واقعیت باید بیش از این‌ها باشد؛ با تاکید بر اینکه بخش زیادی از آن‌ها نیز نه مجرد که متاهل‌اند.

امان‌الله قرایی‌مقدم جامعه‎شناس در گفتگو با فرارو با تاکید بر این نکته که مجردها به‌دلیل انگ اجتماعی کمتر حاضر به ازدواج اینترنتی هستند معتقد است متاهلان باید رقم بسیار بیش‌تری را در این مورد به خود اختصاص داده باشند.

اما چرا مردان متاهل مخاطبان جدی این سایت‌ها هستند؟

یک روان‌شناس در تحلیلی روان‌شناختی در گفتگو با فرارو دلایلی مثل خلاء در روابط زناشویی، سرگرمی، تنوع‌طلبی جنسی و به روز شدن خواسته‌های جنسی را از دلایل این اتفاق برمی‌شمرد.

مهدی مسلمی‌فر معتقد است آدم‌ها در فضای مجازی به‌دنبال چیزهایی هستند که در دنیای واقعی کمتر می‌توان به آن رسید.

 

انتهای پیام/ز

تعداد بازديد : 384
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.