امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1395/07/18 - 11:50
كد :217326
خودروهای اروپایی که به ایران می‌آیند را ببینید
آقای برنهارد مایر، مدیرعامل اشکودا، در نمایشگاه پاریس بیشتر از همه سرگرم معرفی اولین شاسی‌بلند کمپانی‌اش بود که کودیاک نام دارد.

به گزارش سایت خبری رازق؛

آقای برنهارد مایر، مدیرعامل اشکودا، در نمایشگاه پاریس بیشتر از همه سرگرم معرفی اولین شاسی‌بلند کمپانی‌اش بود که کودیاک نام دارد. آقای مایر در حاشیه رونمایی این خودرو در نمایشگاه پاریس خبرهای جالبی هم داشت.

 

آنطور که اتوموتیو نیوز نوشته، اشکودا ممکن است بعد از 50 سال دوباره به بازار ایالات متحده برگردد، ولی تا قطعی‌شدن این موضوع هنوز زمان زیادی باقی مانده. اما این خبر جالب آقای مایر نبود! آقای مایر رسما به رسانه‌ها اعلام کرد که در سال 2017 برای نخستین‌بار اشکودا به دو بازار جدید راه پیدا می‌کند: یکی کره‌جنوبی و دیگری ایران؛ بله! ایران.

 

مثل داچیا برای رنو؛ اشکودا هم برای فولکس‌واگن!

اشکودا بیش از 120 سال قدمت دارد و به همین دلیل باید آن‌را یکی از قدیمی‌ترین برندهای خودروساز جهان دانست. اشکودا در 1991 با فروش 30% سهامش به فولکس‌واگن عملا زیرمجموعه غول خودروسازی اروپا شد. سال 1995 نیز VW سهامش را در این شرکت به 70% رساند و نهایتا در 2000 میلادی تمام سهامش را گرفت. از آن زمان به بعد، تمام خودروهای اشکودا با پلتفرم فولکس‌واگن ساخته شدند. از این لحاظ رابطه اشکودا با فولکس‌واگن را می‌توان به رابطه داچیا با رنو شباهت داد، ولی با یک تفاوت بسیار بزرگ: محصولات داچیا ارزان‌تر از رنو هستند، ولی محصولات اشکودا از فولکس‌واگن معمولا گران‌ترند! به عبارت دیگر، خودروهای اشکودا اندکی لوکس‌تر، گران‌تر و جادارتر از فولکس‌واگن هستند و عمدتا هم مشخصات فنی بهتری دارند.

اینکه چرا نام اشکودا را، در مقایسه با سایر برندهای اروپایی، بسیار کم شنیده‌ایم دو دلیل دارد؛ اول اینکه اصالت آن به جمهوری چک برمی‌گردد! دوم اینکه اشکودا مدت‌ها تنها در بازار اروپای شرقی فروخته می‌شد و حتی امروزه سه کشور چین، هند و روسیه تنها بازارهای غیراروپایی این برند هستند که اشکودا تمرکز اصلی‌اش را روی آن‌ها گذاشته است؛ به‌خصوص بازار چین که از سال 2011 به بعد، با عبور از آلمان، بزرگ‌ترین بازار اشکودا در جهان شد.

 

اشکودا حالا به فکر جهانی‌شدن است؛ البته نه از همین حالا! سال 2010 بود که مدیرعامل سابق این کمپانی برنامه گسترش فروش محصولاتش موسوم به Growth Strategy را طرح کرد. نتیجه اول این برنامه رسیدن به فروش سالانه 1.5 میلیون دستگاه است که باید تا 2018 محقق شود و قاعدتا به همین دلیل است که حالا به‌دنبال بازارهای تازه‌ای مثل ایران و کره‌جنوبی می‌گردد. اشکودا برای هرچه سریع‌ترین رسیدن به هدف 2018 خود احتمالا لجبازی 50 ساله‌اش را هم کنار می‌گذارد و دوباره به بازار آمریکا می‌رود. در پایان سال 2015 اشکودا بیش از 1 میلیون دستگاه از محصولاتش را در 102 کشور جهان فروخت.

 

هفت‌تایی اشکودا برای ایران

طبق گفته‌های آقای مایر، اشکودا ابتدا محصولاتش را به بازار ایران صادر می‌کند تا هم کشش بازار ایران را بسنجد و هم اینکه شریکی برای خودش پیدا کند؛ شاید یکی از موضوعات بحث در مذاکرات چندماه پیش فولکس‌واگن با خودروسازان ایرانی نیز عرضه اشکودا در ایران بوده است. اما اشکودا با اضافه‌شدن شاسی‌بلند جدیدش، که به‌تازگی در پاریس رونمایی شد، حالا 7 محصول مختلف دارد که حداکثر حجم انجین آن‌ها بیشتر از 2.0 لیتر نیست و از این‌رو هیچکدام از محصولات آن مانعی برای ورود به بازار ایران ندارد.

 

Citigo : کوچکترین محصول اشکودا، سیتی‌گو نام دارد که در کلاس مینی‌کارهاست و هم بصورت 3در و هم بصورت 5در فروخته می‌شود. پیشرانه سیتی‌گو انجین 1.0 لیتری 3 سیلندری است که با دو قدرت 60 اسبی و 73 اسبی بدست مشتریان می‌رسد. مصرف ترکیبی این خودرو 4.1 لیتر و حداکثر سرعتش حدود 170 کیلومتر برساعت است. سیتی‌گو در صورت ورود به ایران باید با کیا پیکانتو و هیوندای i20 رقابت کند.

انتهای پیام/ز

منبع خبر : کالایاب خودرو
تعداد بازديد : 325
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.