امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/08/02 - 16:24
كد :217848
یک مقام آگاه اعلام کرد؛
نعمت‌زاده چهارمین وزیر ترمیمی کابینه بود/ قحط‌ الرجالی موضوع را منتفی کرد
یک مقام آگاه با بیان اینکه قرار بود علاوه بر سه وزیر کابینه، وزیر صنعت نیز تغییر کند، گفت: دولت برای تعیین گزینه جدید دچار قحط‌ الرجال شده و به همین دلیل این مساله در آخرین روز منتفی شد.

به گزارش سایت خبری رازق؛

یک مقام آگاه، اظهار داشت: هم مجلس و هم دولت به کنار رفتن نعمت‌زاده راضی هستند ولی واقعیت این است که اوضاع پیچیده است.

وی افزود: انتقادی که درمورد نعمت‌زاده مطرح است، این است که هم سن بالایی دارد و هم اینکه یک استراتژی کلان را برای بخش‌های مختلف صنعت و بازرگانی پیش‌بینی نکرده است.

وی در عین حال تصریح کرد: بسیاری از مشکلات به شخص وزیر ارتباط ندارد و تا زمانی که تعاملات بین‌المللی برقرار نشود و انتقال دانش فنی صورت نگیرد، اتفاق خاصی نخواهد افتاد و رکود برطرف نخواهد شد.

این مقام آگاه افزود: برای جایگزینی نعمت‌زاده در وزارت صنعت دو، سه گزینه از جمله محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور و اکبر ترکان رئیس سازمان مناطق آزاد مطرح بودند.

وی افزود: در عین حال انتقاداتی که نسبت به نعمت‌زاده مطرح بود، در مورد شریعتمداری و ترکان نیز مطرح می‌شد و می‌گفتند آنها نیز مسن هستند و فکر و ایده جدیدی ندارند.

به گفته وی، یکی دو گزینه جوان نیز به عنوان جایگزین نعمت‌زاده مطرح بودند که در مورد آنها نیز می‌گفتند ممکن است به دلیل ناشناخته بودن مقبولیت اجتماعی نداشته باشند.

وی افزود: در نهایت شورای مشاوران رئیس جمهور به این نتیجه رسیدند که با این تغییر در شرایط فعلی اتفاق‌ خاصی نخواهد افتاد.

این مقام آگاه افزود: البته شایعاتی نیز در مورد حمایت مسئولان عالی رتبه کشور از نعمت‌زاده مطرح شد که واقعیت نداشت.

وی با بیان اینکه رضا ویسه، معاون جهانگیری نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های مطرح شده به جای نعمت‌زاده مطرح بود، گفت: انتقاداتی هم نسبت به ویسه مطرح بود از جمله اینکه در بخش خصوصی فعالیت زیادی دارد و در نهایت درباره او هم به جمع‌بندی نرسیدند.

وی ادامه داد: سرانجام دولت در خصوص جایگزینی نعمت‌زاده به جمع‌بندی نرسید و مسئله اساسی این بود که برای تعیین وزیر جدید صنعت با قحط‌ الرجالی روبرو هستند.

وی افزود: تغییر در وزاتخانه‌های ورزش، آموزش و پرورش و ارشاد بیشتر با این هدف انجام شد که به مردم بگویند ما یک تغییر جدی ایجاد کرده‌ایم، چون هر سه مورد با مخاطبان زیادی سر و کار دارد.

این مقام آگاه تأکید کرد: تغییر این سه وزیر با هدف تغییر در شرایط اقتصادی صورت نگرفته است و بیشتر می‌خواستند روی جامعه تأثیرگذاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه با تغییرات اخیر، مشکل اقتصادی کشور برطرف نمی‌شود، گفت: در مورد جابجایی وزیر صنعت، دولت گزینه‌ای ندارد و البته در طول یکسال باقی مانده از عمر دولت نیز تغییر تاثیری در وضعیت بخش صنعت ایجاد نخواهد کرد.

 وی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود یک لیدر بلندپایه اصلاح طلب در دیدار با جهانگیری تغییر نعمت زاده را به صلاح ندانسته، گفت: این موضوع هم بوده که ممکن است در 6 ماهه مانده به انتخابات ریاست جمهوری تغییر وزیر باعث نابسامانی در بخش‌هایی مانند تنظیم بازار و بخش صنعت شود و به همین دلایل بنا شد تغییر وی انجام نشود.

وی اظهار داشت: قرار بود 5 وزیر در دولت تغییر کنند، اما در روز آخر تغییر نعمت‌زاده منتفی شده است.

وی ادامه داد: ربیعی وزیر کار به عنوان پنجمین وزیر ترمیمی کابینه مطرح بود اما نام او نیز از این فهرست خارج شد که دلایل این مسئله هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : فارس
تعداد بازديد : 307
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.