امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1395/08/28 - 20:09
كد :219530
استقبال کم از کالای ایرانی در کشورهای هدف
رئیس اتاق ایران گفت: کالای ایرانی در کشورهای هدف بدون مشتری است.

به گزارش سایت خبری رازق؛

غلامحسین شافعی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مازندران در ساری با بیان اینکه صادرکنندگان در شرایط نابرابر توانسته اند موقعیت خود را حفظ کنند، اظهار کرد: بین قدرت اقتصادی و توان صادراتی رابطه مستقیم وجود دارد یعنی صادراتی قوی پشتوانه یک تولید موفق را می طلبد.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به حجم صادراتی کشور بیان کرد: صادرات 31 میلیارد دلاری کشور در سال 2011 ، امروز به بیش از 37 میلیارد دلار رسیده است اما نظر کارشناسان و صاحب نظران بر این است تا عدد واقعی بسیار فاصله داریم.
 
وی افزود: در مقایسه با دیگر کشورهای همطراز متوجه می شویم که در سطح قابل قبولی قرار نداریم به گونه ای که مالزی با 30 میلیون نفر جمعیت و منابع محدود طبیعی، بیش از 200 میلیارد دلار صادرات دارد اما ایران با این پهنه ی وسیع، جایگاهی درخور توجهی کسب نکرده که نشان می دهد جای کاری زیادی داریم.
 
شافعی تاکید کرد: صادرات ما بر اساس یک نقشه راه از پیش ترسیم شده حرکت نمی کند اما مسئولیت ترسیم این نقشه راه  برعهده اتاق نیست.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه آینده درستی از وضعیت اقتصادی وجود ندارند و ما دورنمایی در این خصوص نداریم گفت: وقتی تولیدکننده از وضعیت اقتصادی آینده خبری ندارد روی شانس حرکت می کند از این رو این معضل می طلبد که نقشه راه جامع قابل اطمینان بلند مدت برای صادرات ترسیم شود.
 
وی کالای ایرانی را در کشورهای هدف بدون مشتری دانست و خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده و کیفیت عوامل اصلی موضوع هستند که بهبود این دو مورد برعهده دولت و برنامه ریزان کشور است.
 
شافعی کشور را داری یک عقب ماندگی شدید در بهره مندی از تکنولوژی دانست و خاطرنشان کرد: اگر این شکاف پر نشود در تقابل رقابتی حرفی برای گفتن نداریم و این موضوع باید در اولویت مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه دولت ها متوجه شده اند دیپلماسی سیاسی بدون دیپلماسی اقتصادی معنایی ندارد، تصریح کرد: راهکارهایی در این باره باید تبیین گردد تا رفت و آمد های تجاری نتیجه بخش باشد اما نباید انتظار داشت که در این دیدار اقتصادی، مجموعه ای از قراداد ها بین دو طرف بسته شود بلکه این به مرور زمان میسر خواهد شد.
 
وی افزود: باید از قابلیت همه کشورها در تقویت تولید بهره برد.
 
شافعی گفت: امیدواریم در سال های بعد بتوانیم در روز ملی صادرات آمارهای بهتری را به مردم ارائه دهیم و شاهد رونق هرچه بیشتر توسعه اقتصادی مازندران و ایران باشیم.
 
انتهای پیام/ز

منبع خبر : میزان
تعداد بازديد : 423
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.