امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/09/11 - 07:40
كد :220439
خیز نفتی ایران پس از برجام
صادرات 2 برابری نفت ایران به آسیا
صادرات نفت ایران به چهار مشتری بزرگ آسیایی خود در ماه اکتبر سال‌جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش سایت خبری رازق؛

به نقل از پایگاه خبری «سی‌ان‌بی‌سی»، آمارهای منتشر شده توسط گمرک چهار کشور آسیایی که به‌عنوان مشتریان بزرگ نفتی ایران محسوب می‌شوند، حاکی از افزایش بیش از دو برابری صادرات نفت ایران به آنها در ماه اکتبر سال‌جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
این در حالی است که کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که با رفع نسبی تحریم‌ها، خیز بلند نفتی ایران برای باز پس گرفتن سهم بازار از دست رفته خود در دوران تحریم کلید خورده است. در همین حال فقط دو مشتری نفتی بزرگ آسیایی ایران یعنی هند و چین به طور میانگین در ماه اکتبر تقریباً روزانه ۸۰۰ هزار بشکه واردات نفت از ایران را به ثبت رسانده‌اند. همچنین مجموع صادرات نفت ایران به چهار کشور چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه اکتبر به ۱.۹۹ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۴۷.۹ درصدی برخوردار شده است.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان بین‌المللی انرژی، این مقدار حجم صادرات نفت ایران به آسیا از حداقل سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد به‌عنوان بیشترین رقم محسوب می‌شود. همچنین وزارت بازرگانی ژاپن در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که واردات نفت این کشور از ایران در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۳۲.۱ درصد افزایش یافته و به ۲۰۲ هزار بشکه در روز رسیده است.
از سویی دیگر، صادرات نفت ایران به هند در ماه اکتبر در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل به ۷۸۹ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز رسیده که بیشترین میزان در ۱۵ سال اخیر محسوب می‌شود. در همین حال واردات نفت چین نیز از ایران به ۷۷۳ هزار و ۸۶۹ بشکه در روز افزایش یافته که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن بیش از دو برابر رشد نشان می‌دهد. بر همین اساس، صادرات سومین مشتری بزرگ نفت آسیایی ایران یعنی کره جنوبی هم در ماه اکتبر سال‌جاری میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن، افزایش ۷۳.۲ درصدی داشته است.
افزایش ۵۶ درصدی صادرات نفت ایران
 به هند در اکتبر ۲۰۱۶
صادرات نفت ایران به هند در ماه اکتبر ۵۶درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به ۷۵۹ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز رسید، در حالی که صادرات نفت عربستان در این ماه ۷۱۷ هزار بشکه در روز بود. به گزارش بلومبرگ، ایران در رقابت با سایر کشورهای تولید‌کننده نفت در بازار هند که سریع‌ترین رشد مصرف نفت در جهان را به خود اختصاص داده، از سایرین پیشی گرفته و وضعیت سایر رقبا را در این بازار تضعیف کرده است.
افزایش ۱۴۷ درصدی واردات نفت کره
از ایران در تابستان امسال
واردات نفت کره جنوبی از ایران در سه ماهه سوم سال‌جاری میلادی برابر با فصل تابستان ۱۴۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۲۹.۸ میلیون بشکه رسیده است. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کره جنوبی خرید نفت خام خود از کشورهای خاورمیانه و از جمله ایران را افزایش داده و مصرف داخلی این کشور نیز به لطف کاهش قیمت نفت افزایش داشته، واردات نفت خام این کشور در سه ماهه سوم امسال نسبت به یک سال قبل 3.9 درصد افزایش داشته است. بر اساس اعلام وزارت انرژی کره جنوبی، پنجمین وارد‌کننده بزرگ نفت جهان در بازه زمانی جولای تا سپتامبر، 270.4 میلیون، معادل 2.94 میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال 2015 معادل 260.3 میلیون بشکه بوده است.

منبع خبر : مهر
تعداد بازديد : 341
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.