امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/09/22 - 13:16
كد :221327
یک مقام مسوول اعلام کرد؛
کاهش همزمان تعرفه واردات پوشاک و پارچه
کاهش ۲۰ درصدی تعرفه واردات پوشاک از ۷۵ درصد به ۵۵ درصد به صورت همزمان با کاهش هشت درصدی تعرفه واردات پارچه از ۴۰ درصد به ۳۲ درصد در دستور کار قرار گرفت تا بدین منظور حمایت از بخش تولید، کاهش قیمت پوشاک و نیز جلوگیری از قاچاق مدنظر قرار گیرد.

به گزارش سایت خبری رازق؛

محمد جواد صدق‌آمیز - مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه‌های صنف پوشاک تهران -  در رابطه با کاهش تعرفه واردات پوشاک از ۷۵ درصد به ۳۵ درصد و تبعات این تصمیم اظهار کرد: تعرفه واردات پوشاک در اسفندماه سال ۱۳۹۳، ۲۰۰ درصد بود که پس از آن به ترتیب در فروردین‌ماه ۱۳۹۴ به ۱۵۰ درصد، شهریورماه ۱۳۹۵ به ۷۵ درصد و در مرحله‌ آخر که اخیرا در ارتباط با آن تصمیم‌گیری شده به ۵۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به این‌که کاهش تعرفه واردات دو مزیت را با خود به همراه دارد، عنوان کرد: کاهش تعرفه واردات پوشاک همزمان با کاهش تعرفه واردات پارچه قطعا مثمرثمر خواهد بود و در وهله‌ اول موجب گسترش فضای واردات رسمی پوشاک می‌شود و در وهله دوم فضای رقابتی را برای تولیدکنندگان‌ داخلی ایجاد می‌کند.

مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه‌های صنف پوشاک تهران با اعلام این‌که کاهش تعرفه واردات پوشاک همزمان با کاهش تعرفه واردات پارچه همراه شده است، اعلام کرد: تعرفه واردات پارچه نیز همزمان با کاهش تعرفه واردات پوشاک از ۴۰ درصد به ۳۲ درصد کاهش یافته است و این مساله موجب خواهد شد تا مواد اولیه با هزینه کمتری در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد و فضای تولید به صرفه شود تا تولیدکنندگان بتوانند در فضای رقابتی با رقبای خارجی خود قرار بگیرد.

به گفته صدق‌آمیز با توجه به همزمان شدن تعرفه واردات پوشاک و تعرفه واردات پارچه توان رقابتی تولیدکنندگان داخلی حفظ می‌شود که هم در خصوص صادرات و هم در خصوص واردات قیمت محصولات به صرفه خواهد بود.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به علل بالابودن قیمت پوشاک در ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه بالابودن قیمت مواد اولیه و نیز بالابودن قیمت تمام شده محصولات به دلیل ضعف در مدیریت موجب شده تا قیمت پوشاک در ایران بالا باشد، اما قطعا بدانید که با بالارفتن دانش مدیریتی می‌توان موجب افزایش بهره‌وری شد و با منطقی شدن قیمت مواد اولیه می‌توان فضایی را ایجاد کرد که قدرت رقابتی برای تولیدکنندگان افزایش یابد و حتی بتوانیم با کشورهایی از جمله چین در بازارهای جهانی رقابت کنیم.

مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه‌های صنف پوشاک تهران، ادامه داد: مهم‌ترین اتفاقی که در خصوص کاهش همزمان تعرفه واردات پوشاک و تعرفه واردات پارچه رخ می‌دهد، این است که قیمت پوشاک در نهایت کاهش می‌یابد و این مساله به نفع اقتصاد خانواده ایرانی است و علاوه بر این تولیدکنندگان داخلی می‌توانند از فضای رقابتی ایجاد شده با سایر کشورهای دنیا استفاده کنند.

صدق‌آمیز با اشاره به این‌که تعرفه ابزاری برای حمایت از تولید و تنظیم بازار است، عنوان کرد: کسانی که طراحی این ابزار را برعهده دارند قصد کرده تا در یک بازه زمانی سه تا پنج ساله با استفاده از کاهش تعرفه با ایجاد فضای رقابتی موجبات استفاده از ظرفیت‌های داخلی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: کاهش تعرفه به منظور حمایت از تولید و جلوگیری از قاچاق در دستور کار قرار گرفته است، هرچند که در بخش دوم که مربوط به پدیده قاچاق است چندان نتایج درخوری نداشته است.

به گزارش ایسنا، اخیرا وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش ۲۰ درصدی تعرفه واردات پوشاک خبر داد و عنوان کرد که براساس بررسی‌های صورت گرفته این تعرفه باید بیش از این نیز کاهش یابد.

وی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص تعدیل تعرفه‌ واردات پوشاک، توضیح داد: برای تعدیل تعرفه واردات پوشاک اقداماتی انجام داده‌ایم. تعرفه واردات پوشاک در حال حاضر از ۷۵ درصد به ۵۵ درصد کاهش یافته و اعتقاد داریم که این رقم باید بیش از این پایین آید. در حاکمیت باید تمامی شرایط را در نظر بگیریم. مواردی مانند تولید، توزیع، مصرف‌کننده، قاچاق، درآمد مالیاتی و... باید در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/ز

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 305
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.