امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/09/24 - 12:26
كد :221542
رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه تهران؛
شکایت از اسنپ و سایر سازندگان اپلیکیشن‌های کرایه خودرو +اسناد
رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه تهران با اشاره به ایجاد اطمینان و امنیت کامل برای مشتریان آژانس‌ها و جبران خسارات جانی و مالی با استفاده از بیمه مخصوص مسافران ابراز داشت: شرکت‌های اینترنتی هیچگونه تضمینی برای تامین جانی و مالی مسافران ارائه نمی‌دهند.

به گزارش سایت خبری رازق؛

هزینه نجومی خرید یا اجاره مغازه در تهران، بیمه تامین اجتماعی و بیمه مخصوص مسافران، مالیات، حق عضویت در اتحادیه، هزینه آب، برق، گاز و تلفن با نرخ تجاری و... . همه این هزینه‌های هنگفت برای ارائه خدماتی قانون‌مند و مطمئن به شهروندان در زمینه حمل‌ونقل درون‌شهری و البته کسب روزی حلال. اما در کنار تکاپوی آژانس‌ها، برخی افراد تنها با تولید یک اپلیکیشن(البته آن هم با کپی‌کاری از یک نمونه خارجی) اقدام به جذب مشتری و انجام خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری در سطحی گسترده در شهر تهران می‌کنند. فعالیتی که نه‌تنها بدون اخذ هیچگونه مجوز قانونی انجام می‌شود؛ بلکه امنیت شغلی بیش از 7 هزار نفر از افراد شاغل در شبکه حمل‌ونقل درون‌شهری تهران را به خطر می‌اندازد. جریانی که موجب شکایت و پیگیری قضایی صنف اتومبیل کرایه از شرکت‌های تهیه‌کننده این اپلیکیشن‌ها شده است. در این زمینه گفتگویی داشتیم با قاسم قربانی‌خواه رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران که مشروح اظهارات وی را در ادامه از نظر می‌گذرانیم.

رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه تهران با اشاره به ایجاد اطمینان و امنیت کامل برای مشتریان آژانس‌ها و جبران خسارات جانی و مالی با استفاده از بیمه مخصوص مسافران ابراز داشت: شرکت‌های اینترنتی هیچگونه تضمینی برای تامین جانی و مالی مسافران ارائه نمی‌دهند و در صورت بروز حادثه هیچ مبلغی به عنوان خسارت به آنها پرداخت نخواهد شد. این عدم مسئولیت‌پذیری شرطی است که حتی در اساسنامه این شرکت‌ها که در سایت رسمی آنها موجود می‌باشد نیز بدان اشاره شده و به وضوح بیان شده که شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال شکایات کاربران نخواهد داشت.

قربانی‌خواه اضافه کرد: رانندگان آژانس ملزم به اخذ تاییدیه صلاحیت فردی از اداره اماکن و نیروی انتظامی هستند و در صورت عدم احراز صلاحیت، از مجموعه آژانس اخراج می‌شوند. اما رانندگانی که در اختیار این اپلیکیشن‌ها هستند عموماً از ساکنین شهرستان‌ها و حومه شهر تهران می‌باشند و به‌کارگیری آنها بدون هیچگونه گزینش و احراز صلاحیتی صورت می‌گیرد. این در حالی است که اتحادیه اتومبیل کرایه تهران چنین رانندگانی را فاقد صلاحیت تشخیص داده و به آنها مجوز فعالیت در شهر تهران را نمی‌دهد.

وی افزود: در مواردی مشاهده شده است که مسافر وسایل شخصی نظیر تلفن همراه خود را در خودرو جاگذاشته و شرکت نه‌تنها وسیله را به صاحبش مسترد نکرده، بلکه پاسخگوی مسئولیت و خسارت آن و مجازات راننده خاطی نیز نبوده است. در برخی موارد نیز کاربران درخواست جابجایی بسته و یا کالایی خاص را داشتند که در نهایت به مقصد نرسیده و مفقود گشته و یا توسط رانندگان به سرقت رفته است. به خاطر همین موضوع این شرکت‌ها رسماً اعلام کرده‌اند که دیگر حمل اجناس را به عهده نخواهند گرفت.

رئیس این اتحادیه درباره روش‌های جذب مشتری در شرکت‌های اینترنتی توضیح داد: با توجه به نوپا بودن این شرکت‌ها آنها برای جذب هرچه بیشتر مشتریان و درنتیجه شناخته شدن، نرخ مصوب کرایه خود را پایین‌تر از نرخ اتحادیه تعیین کرده‌اند. البته این مسئله مقطعی است و آنها به محض دستیابی به مرز روزانه 8 هزار مشتری در تهران، نرخ‌های خود را با اتحادیه یکسان خواهند کرد. هرچند که پایین‌تر بودن نرخ مصوب آنها از اتحادیه نیز جزئی است و در هر مسیر به بیشتر از 3 هزار تومان نمی‌رسد. همچنین این شرکت‌ها از رانندگان دارای برچسب طرح ترافیک و یا مالکان خودروهای مدل بالا هیچگونه کمیسیونی دریافت نمی‌کنند. به علاوه شرکت‌های اینترنتی با استخدام خانم‌های جوان بازاریاب و استقرار دادن آنها در پمپ‌بنزین‌ها اقدام به جذب و به کارگیری رانندگان آژانس‌ها کرده و با دادن وعده پرداخت کمیسیون 10 درصدی به جای پرداخت کمیسیون 15 درصدی به آژانس‌ها، سعی در اغفال رانندگان آژانسی دارند.

قربانی‌خواه در مورد شکایت و پیگیری حقوقی مسئله به خبرنگار تجارت امروز گفت: ما از طریق اداره محترم اماکن، اتاق اصناف تهران و حراست وزارت صنعت از تهیه‌کنندگان اپلیکیشن‌هایی نظیر اسنپ، تپسی، پی‌سی تاکسی و... شکایت کرده‌ایم و حتی اداره اماکن راساً از آنها شکایت کرده است که اکنون این پرونده در شعبه 2 دادسرای فرهنگ و رسانه تهران مفتوح و در حال رسیدگی می‌باشد.

وی در پایان درباره طرح‌ها و ایده‌های آینده اتحادیه اتومبیل کرایه جهت ورود به بازار فضای مجازی توضیح داد: اتحادیه ما با در اختیار داشتن شبکه‌ای به گستردگی 1700 موسسه اتومبیل کرایه، 6 هزار رزرویشن و بیش از 30 هزار راننده در سطح شهر تهران، جهت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان برنامه‌ای به روز و بسیار کامل‌تر از اپلیکیشن‌های موجود را طراحی و تولید کرده و در حال حاضر مشغول طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم برای شروع به فعالیت آن می‌باشد.

از تهیه‌کنندگان اپلیکیشن‌های کرایه خودرو شکایت کرده‌ایم

نامه ای که طی آن به این موضوع که رسته فعالیت این شرکت‌ها تولید و عرضه نرم‌افزار است اقرار شده

 

از تهیه‌کنندگان اپلیکیشن‌های کرایه خودرو شکایت کرده‌ایم

نامه دستور رفع پلمپ از سوی اتاق اصناف تهران

 

از تهیه‌کنندگان اپلیکیشن‌های کرایه خودرو شکایت کرده‌ایم

نامه ای که عدم ارتباط شرکت‌های اینترنتی با حمل‌و‌نقل مسافران درون‌شهری را نشان میدهد

 

از تهیه‌کنندگان اپلیکیشن‌های کرایه خودرو شکایت کرده‌ایم

تصویری از سایت اسنپ که عدم مسئولیت‌پذیری آنها در زمان بروز تخلفات و خسارات را توضیح میدهد

 

 

انتهای پیام/ز

منبع خبر : تجارت امروز
تعداد بازديد : 723
نظرات بينندگان
غیر قابل انتشار : 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته : 1
امیر
|
1395/09/28 - 07:56
0
0
با سلام و احترام. این کمال ی احترامی به مجموعه گیرنده خبر می باشد که خبر وی را بدون اسم بردن از صاحب خبر باز نشر می دهید. لطفا مثل سایتهایی مانند ایسنا خبر را با نام تجارت امروز بازنشر دهید.
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.