امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/09/26 - 13:11
كد :221718
مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه صنف پوشاک تهران؛
صادرات پوشاک ۷۰ میلیون دلار؛ ظرفیت ۱۲ میلیارد دلار!
سرانه مصرف پوشاک ایرانی ها در سال ۱۵ میلیارد دلار است که از این رقم تنها ۳۵ درصد توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود. این در حالی است که ظرفیت صادرات پوشاک ایران در سال ۱۲ میلیارد دلار پیش‌بینی شده اما در این بخش تنها موفق به صادرات ۷۰ میلیون دلاری بوده‌ایم.

به گزارش سایت خبری رازق؛

محمد جواد صدق‌آمیز - مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه صنف پوشاک تهران - با اشاره به اینکه چین، امریکا، ژاپن و المان به ترتیب بزرگترین وارد کنندگان و صادرکنندگان پوشاک در تهران هستند، اظهار کرد: نکته‌ای که در این رابطه باید به آن توجه داشت این است که با در نظر گرفتن الگوی جمعیتی المان فعال‌ترین واردکننده و صادرکننده پوشاک در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه باید سهم پوشاک ایران در بازارهای جهانی مشخص‌شود، اعلام کرد: بر اساس قیمت نیروی کار منابع اولیه، انرژی و زیرساخت‌ها سالانه ظرفیت ۱۲ میلیارد دلار صادرات در بخش پوشاک وجود دارد در حالی که هم‌اکنون میزان کل صادرات نساجی و پوشاک ایران، ۷۰ میلیون دلار است که باید اذعان کرد وضعیت صادرات در این بخش در نقطه بسیار بدی قرار دارد.

صدق‌آمیز با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت پاسخ‌گویی به ۷۰ درصد از نیاز بازار داخل در بخش پوشاک وجود دارد، گفت: مسئله قابل بیان این است که یک کشور نمی‌تواند همه نیازهای خود را تامین کند و با توجه به ذائقه مردم باید مقوله برندهای خارجی نیز مدنظر قرار گیرد.

مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه صنف پوشاک تهران با بیان اینکه سرانه مصرف پوشاک‌ ایرانی‌ها سالانه ۱۵ میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: امروزه از این رقم امکان تامین ۳۵ درصدی در خصوص نیاز پوشاک داخل وجود دارد اما از همه ظرفیت‌ها در این بخش استفاده نمی‌شود چرا که باید بتوانیم حداقل ۷۰ درصد سرانه مصرف ایرانی‌ها در بخش پوشاک را به خود اختصاص دهیم.

به گفته وی، امکان ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در زمینه صادرات و واردات پوشاک وجود دارد و باید بتوانیم از ۱۵ میلیارد دلار سرانه مصرف ایرانی‌ها در سال، سهم ۷۰ درصدی را به خود اختصاص دهیم تا بخش عمده‌ای از نیاز داخل تامین شود.

انتهای پیام/ز

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 378
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.