امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/10/01 - 07:19
كد :222043
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو:
مسئولان صنعت خودرو توجهی به اصلاح زیرساخت‌ها در صنعت قطعه‌سازی کشور ندارند
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو گفت: متاسفانه امروز سرمایه‌گذار داخلی به دلیل وضعیت اسفبار صنعت قطعه‌سازی کشور از این حوزه فرار می‌کند.

به گزارش سایت خبری رازق؛

آرش محبی‌نژاد  با بیان اینکه در حال حاضر عمده قطعه‌سازان تمرکز خود را به تأمین سرمایه در گردش قرار داده‌اند، اظهار داشت: در کنار این موضوع صنعت قطعه‌سازی با یک معضل جدی در عدم سرمایه‌گذاری برای ارتقای این صنعت روبه‌رو است. به نحوی که کمبود نقدینگی باعث شده تا اکثر قطعه‌سازان توجهی به ارتقای دانش فنی و به‌ روز کردن تجهیزات خود نداشته باشند.
وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان صنعت خودرو هم توجهی به اصلاح زیرساخت‌ها در صنعت قطعه‌سازی کشور ندارند، افزود: امروز صنعت قطعه‌سازی برای جبران تحریم 12 ساله خود به حمایت‌های جدی مسئولین نیازمند است. به اعتقاد ما این صنعت به 3 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری ثابت ارزی و 10 هزار میلیارد تومان سرمایه ریالی نیازمند است تا بتواند با کمک این منابع اقدامات لازم را برای به روز کردن ساختارها و ارتقاء استانداردها و تجهیزات و تاسیسات داخلی خود انجام دهد.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌ساز خودرو  در ادامه با تاکید بر اینکه در صورت پرداخت این منابع می‌توان به حرکت صنعت قطعه‌سازی کشور برای تحقق اهداف افق 1404 امیدوار بود، تصریح کرد: این میزان منابع می‌تواند در طول 3 سال به صنعت قطعه‌سازی کشور تزریق شود البته برای یک اقدام فوری جهت نجات صنعت قطعه‌سازی کشور باید سرمایه‌گذاری 2 میلیارد یورویی در یک سال به این بخش تزریق شود تا قطعه‌سازان کشور بتوانند امکان رقابت با سایر رقبا را در عرصه بین‌المللی داشته باشند.
محبی‌نژاد به مشارکت قطعه‌سازان کشور در تولید خودروهای مشترک خودروسازان ایرانی با شرکای خارجی اشاره کرد و گفت: براساس الزامات وزارت صنعت محصولات مشترک باید با 40 درصد ساخت داخل تولید شوند اما کمبود نقدینگی و نبود تجهیزات به روز در صنعت قطعه‌سازی باعث می‌شود تا ما نتوانیم به اهداف خود در افزایش ساخت داخل محصولات جدید تا 70 درصد برسیم.
وی پیشنهاد کرد: منابع مورد نیاز صنعت قطعه‌سازی کشور می‌تواند از محل خود سرمایه‌گذاران ایرانی‌ها یا سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیلات بانکی تامین شود اما باید این نکته را متذکر شوم که متاسفانه امروز سرمایه‌گذار داخلی به دلیل وضعیت اسفبار صنعت قطعه‌سازی کشور از این حوزه فرار می‌کند که باید برای جذب سرمایه‌گذاری اقدامات لازم انجام شود.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌ساز خودرو اضافه کرد: براساس افق 1404 باید به تیراژ 3 میلیون دستگاه خودرو برسیم، همچنین باید قطعه‌سازان 6 میلیارد دلار قطعه صادر و 25 میلیارد دلار قطعه در بازار ایران تولید کنند اما باید این پرسش را مطرح کرد با توجه به وضعیت فعلی این صنعت آیا تحقق این اهداف ممکن است.

منبع خبر : تسنیم
تعداد بازديد : 278
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.