امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/10/06 - 13:52
كد :222438
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی؛
مرغ‌های درشت به صرفه‌ترند یا مرغ‌های متوسط؟
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره کاهش سن کشتار مرغ گوشتی، گفت: مرغ ها زمانی که شروع به بزرگ شدن بیش از اندازه می‌کنند، در واقع چربی جمع می‌کنند و تولید چربی نسبت به تولید گوشت ۲.۴ برابر دانه بیشتری مصرف می‌کند، در حالی که این قسمت‌ها در مصرف خانوار دور ریخته می‌شود و ضرر مصرف‌کنندگان نیز است.

به گزارش سایت خبری رازق؛

محمد علی کمالی سروستانی با بیان این که بهترین سن کشتار مرغ‌هایی که اصلاح نژاد شده‌اند بین ۳۵ تا ۴۲ روز است، اظهار کرد: بیشترین سود برای مرغدار تا ۴۲ روزگی مرغ است. از طرفی مرغ هایی که وزن آن‌ها یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم باشد، برای مصرف‌کننده دور ریز کمتری دارند.

 
وی در همین رابطه ادامه داد: مرغ‌های کوچک چربی زیر پوستی و چربی داخل قسمت احشائی کمتری دارند از این نظر برای خانوارها صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
 
کمالی با اشاره به اینکه مرغ ها زمانی که شروع به بزرگ شدن بیش از اندازه می کنند، در واقع چربی جمع می کنند، افزود: چربی نسبت به تولید گوشت ۲.۴ برابر دانه بیشتری مصرف می کند و این چربی‌ها بعدا از سوی مصرف‌کنندگان دور ریخته می شود، پس می تواند در اقتصاد ملی نیز تاثیر گذار باشد. به همین دلیل در حال تلاش هستیم تا بتوانیم این طرح را از نظر فرهنگ تولیدی و فرهنگ عمومی مصرف جا بیندازیم.
 
محمد یوسفی - رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی - نیز در این باره گفت: این طرح در دست اقدام است و درخواست مشوق از سازمان های مختلف مانند سازمان میادین میوه و تره بار برای مرغداران کرده‌ایم تا برایشان توجیه اقتصادی بهتری داشته باشد، چراکه اگر جوجه یکروزه گران باشد برای مرغدار کشتار مرغ در سن کمتر اقتصادی نیست.
 
وی با بیان این که جلسات و مذاکرات این طرح در حال برگزاری است، ادامه داد: این طرح نیازمند فرهنگ سازی برای مردم نیز هست. به نفع ممصرف کننده نیست که مرغ های خیلی درشت خریداری کند و مرغ های کوچک و متوسط صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
 
انتهای پیام/ز
منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 389
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.