امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1395/10/09 - 07:18
كد :222664
یک فعال صنعت دریایی مطرح کرد
بی‌توجهی دولت به حمل ‌و نقل مسافری دریایی
مالک کشتی میرزا کوچک‌خان از بی‌توجهی دولت به حمل ‌و نقل دریایی مسافری خزر انتقاد کرد.

به گزارش سایت خبری رازق؛

داریوش توکلی در نشست خبری اظهار داشت: حدود 10 سال پیش کشتی میرزا کوچک‌خان را از نیروی دریایی سپاه پاسداران خریداری کردیم و از آن پس کشتی میرزا کوچک‌خان به نماد حمل و نقل مسافری دریای شمال و گردشگری تبدیل شد.
وی با بیان اینکه کشتی میرزا کوچک‌خان این روزها حال خوشی ندارد، گفت: متأسفانه سازمان بنادر و دریانوردی فقط ادعای حمایت از بخش خصوصی و توسعه دریایی را مطرح می‌کند در حالی که در این چند سال هیچ حمایتی از آنها ندیده‌ایم و از ظرفیت این کشتی بزرگ به عنوان تنها کشتی مسافری دریای خزر هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.
توکلی افزود: کشتی میرزا کوچک‌خان با ظرفیت حدود 260 مسافر و 7 طبقه امروز در بندر انزلی بلااستفاده مانده است و حتی اسکله‌ای برای کناره‌گیری ندارد. در برخی ساعات شب بارها از ما خواسته‌اند که محل آن را تغییر دهیم و این به علت نبود  اسکله مسافری مناسب در دریای خزر است.
مالک کشتی میرزا کوچک‌خان گفت:‌ وقتی که پیگیر عدم توجه به ظرفیت کشتی میرزا کوچک‌خان می‌شویم اعلام می‌کنند که سن آن بالا است در حالی که همه متخصصان فن می‌دانند وقتی کشتی گواهی‌نامه‌های بین‌المللی و مجوزها را دارد و هر 2/5 سال چک می‌شود و تعمیرات اساسی دارد سن در مورد آن مطرح نیست.
وی افزود: متأسفانه دولت و سازمان بنادر مانع توسعه حمل و نقل مسافری دریای شمال هستند و نه تنها اسکله‌ای برای تنها کشتی مسافری دریای شمال در نظر نگرفته‌اند بلکه نرخ سوخت را هم حدود 2 ماه پیش افزایش دادند و هزینه سوخت ما از ماهی 7 میلیون به ماهی 21 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی گفت: کشتی میرزاکوچک‌خان امروز هیچ فعالیتی ندارد در حالی که برای تمدید مجوزهای بین‌المللی باید همیشه روشن باشد و ملوان‌ها و کارکنان آن روی کشتی فعالیت کنند که این خود هزینه‌بر است.
توکلی گفت: این کشتی هر 2/5 سال باید به دایک برود و کنترل شود که همین موضوع فقط 800 میلیون تومان برای ما خرج دارد. بدون احتساب دایک کشتی میرزا کوچک‌خان ماهانه 75 میلیون تومان خرج دارد در حالی که هیچ درآمدی ندارد و این تاوان بخش خصوصی است که مایل به سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی مسافری است.
 مالک کشتی میرزا کوچک‌خان گفت: تنها کشتی مسافری دریای خزر در حال به گل نشستن است، هیچ مسئولی به این مشکل ما رسیدگی نمی‌کند و دولت برنامه‌ای برای توسعه مسافری دریایی ندارد.
توکلی گفت: تا پیش از این هم هفته‌ای یکی دو بار در اسکله بندرانزلی تردد تفریحی داشتیم که آن هم به علت نبود اسکله مناسب و گران شدن سوخت متوقف شد. ما می‌خواستیم مردم را به دریا عادت بدهیم اما متولیان امر مایل به توسعه مسافری دریایی نیستند.
وی گفت: در حال حاضر 20 نفر و در واقع 20 خانواده از محل کشتی میرزا کوچک‌خان ارتزاق می‌کنند که به صورت غیرمستقیم این رقم به 40 نفر افزایش می‌یابد در حالی که اگر دولت توجه نکند مجبوریم آن را خاموش کنیم.
مالک کشتی میرزا کوچک‌خان افزود: متأسفانه سازمان بنادر و دریانوردی و حتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به نحوی بد عمل کردند که هیچ سرمایه‌گذاری تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش مسافری دریایی ندارد.

تعداد بازديد : 332
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.