امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : آخرین خبر
تاريخ انتشار : 1395/10/26 - 19:15
كد :223930
علیدادی در نشست خبری سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه
دور افتاده‌ترین نقاط هم به شبکه‌های تلویزیونی دسترسی دارند
معاون توسعه و فناوری رسانه در صدا و سیما گفت: دور افتاده‌ترین نقاط در کشور اگر به امکانات دیجیتالی دسترسی داشته باشند، می‌توانند ۱۸ شبکه رادیویی و ۲۰ شبکه تلویزیونی را دریافت کنند.

به گزارش سایت خبری رازق؛

 نشست خبری سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه که قرار است با شعار «همگرایی رسانه‌ای، رسانه‌های ترکیبی» 28 و 29 دی‌ ماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شود، امروز (یکشنبه 26 دی‌ماه) با حضور معاون توسعه و فناوری صداوسیما برگزار شد.

در این نشست رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه در صداوسیما گفت: سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه، امسال در حالی قرار است ‌پس از دو سال برگزار شود که شرایط رسانه‌ای با حضور و گسترش رسانه‌های فضای مجازی تغییر کرده و به سمت تعاملی شدن و ارتباط نزدیک با مخاطب پیش رفته است.

وی بیان داشت: در این اجلاس 22 نشست تخصصی با حضور استادان داخلی و خارجی خواهیم داشت که در این نشست‌ها 57 سخنران با موضوعات گوناگونی از جمله همگرایی رسانه‌ای، رسانه‌های ترکیبی، رسانه‌های نوین و رسانه‌های جمعی مطالبی را ارائه خواهند داد. همچنین تولید محتوا و خدمات ارزش افزوده، آینده برودکست و همگرایی رسانه‌های همگانی با موضوعات مرتبط با فناوری‌های نوین از جمله ‌محورهایی است که در نشست‌های سیزدهمین اجلاس فناوری و رسانه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

علیدادی این اجلاس را رخدادی مهم در کشور برشمرد و یادآور شد: تلاش می‌شود که در این اجلاس تمام ظرفیت زیرساخت‌های فنی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. در این راستا حدود 510 واحد و و حدود 420 بخش اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفتند که شامل بخش‌های استودیویی و ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای، زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و مواردی مشابه می‌شود.

وی اظهار داشت: در بخش بین‌الملل اجلاس فناوری رسانه مهمانان خارجی خواهیم داشت. یکی از مدیران فنی موسسه DVB،  رییس فنی ABU که با توجه به موفقیت رسانه‌ملی در آبان‌ماه امسال در ABU  ارتباط خوبی با این اجلاس پیدا کرده‌ایم و چند تن دیگر از اساتید معتبر بین‌المللی در سیزدهمین اجلاس فناوری و رسانه حضور خواهند داشت.

علیدادی ضمن اشاره به بخش نوآوری در اجلاس فناوری و رسانه گفت: بخش نوآوری یکی دیگر از بخش‌های سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه‌است که در آن 200 طرح نوآوری ارائه می‌شود. همچنین حدود 16 مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه اجلاس از سال شده است که از میان آنها در مراسم اختتامیه با حضور آقای علی‌ عسکری (رئیس سازمان صداو سیما) به سه مقاله برتر جوایزی اهدا می‌شود.

علیدادی در ادامه درباره آینده نرم افزارهای پیام‌رسان داخلی و پیام‌رسان سروش گفت: صداوسیما در مسیر نرم افزارهای پیام‌رسان کارهایی را انجام داده است اما به طور کلی متولی اصلی آن بخش فضای مجازی است که در تلاشند که نرم‌افزارهای خوبی را در حوزه پیام‌رسانی ارائه دهند. صدا و سیما نیز سرمایه‌گذاری می‌کند که نرم‌افزارهای خوبی تولید شود. نرم‌افزارهای خارجی خوب هستند اما باعث می‌شود تا اطلاعات ما از کشور خارج شود.

وی ادامه داد: به طور کلی در فضای مجازی ما منفعلانه حرکت کردیم و هیچ‌وقت اقداماتی فعالانه و با تهاجم نداشته‌ایم این مشکل به طور کلی در کشور ما وجود دارد، اما امیدوارم با برنامه‌هایی که در این حوزه در حال شکل‌گیری است به ویژه در صداوسیما شاهد اقدامات فعالانه باشیم و نه منفعلانه.

معاون توسعه و فناوری رسانه در صداوسیما ادامه داد: برخلاف مشکلات مالی که با آن مواجه هستیم، مسیر پیشرفتمان رو به جلو بوده است. در همین راستا یکی از کارهایی که در این مدت روی آن تمرکز کرده‌ایم، نقاط کور کشور است، البته در تمام دنیا بحث پوشش دیجیتال به عنوان پروژه‌ای ملی تعریف می‌شود و تمامی بخش‌ها در این راستا فعالیت‌ و همکاری می‌کنند، اما در کشور ما شرایط اینگونه نبوده و علاوه بر این از نظر بودجه هم با مشکلاتی مواجه هستیم. به هر حال با وجود همه اینها مسیرمان رو به پیشرفت است و تلاش می‌کنیم ضریب نفوذمان را در همه نقاط کشور افزایش دهیم.

وی همچنین بیان داشت: در این راستا امسال حدود 250 ایستگاه تلویزیونی دیجیتال اضافه شده است و 200 دستگاه به موج اف ام تجهیز کرده‌ایم دور افتاده‌ترین نقاط در کشور ما اگر به امکانات دیجیتالی دسترسی داشته باشند می‌توانند 18 شبکه رادیویی و 20 شبکه تلویزیونی را دریافت کنند.

در ادامه این نشست محمد فهمی، دبیر سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه گفت: چیزی که امروز ما به عنوان رادیو و تلویزیون در قالب بخش صدا و تصویر در کشورمان استفاده می‌کنیم، اصطلاحاً رسانه‌ خطی نامیده و روشی سنتی محسوب می‌شود. در واقع در رسانه‌های خطی مخاطبان قدرت انتخاب برای زمان پخش‌ و محتوای برنامه‌ها ندارند. این ساختار سنتی از مدت‌ها پیش با پیشرفت تکنولوژی باید تغییر می‌کرده و به سمت غیر خطی شدن باید می‌رفت.

وی با اشاره به شعار «همگرایی رسانه‌ها، رسانه‌های ترکیبی» که برای سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه‌ انتخاب شده است، گفت: در آینده باید رسانه‌های خطی و غیرخطی در کنار هم قرار بگیرند و به اصطلاح همگرا شوند. در همین راستا این اجلاس تلاش کرده تا با کارشناسان بین‌المللی و افرادی که در رسانه‌ها کار می‌کنند را کنار هم جمع کند تا از تجربیات افراد پیشرو در حوزه رسانه‌های غیرخطی بهره ببرد.

 سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه  در روزهای 28 و 29 دی‌ماه با حضور بیش از 1500 نفر از مهندسان، متخصصان و تکنسین‌های فنی رسانه‌ ملی از معاونت‌های سازمان صدا و سیما در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود. علاوه بر متخصصان و مهندسان ایرانی که در این اجلاس شرکت می‌کنند و مقاله ارائه می‌دهند، این نشست هشت مهمان خارجی نیز دارد که قرار است اطلاعات و تحقیقات خود را در آن ارائه و با متخصصان ایرانی در زمینه موضوعات مختلف فنی و مهندسی در رسانه تبادل نظر کنند. در این دوره از اجلاس، علاوه بر مشارکت معاونت‌های رسانه‌ ملی و مراکز صداوسیما در استان‌ها، نهادهای همسو با رسانه‌ ملی مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و... نیز مشارکت دارند.

از مباحث فنی که در دوره سیزدهم اجلاس سراسری فناوری رسانه ارائه خواهد شد، مهندسان و کارشناسان فضای مجازی، فناوری ارتباطات، نرم‌افزار، تأسیسات و فرستنده‌ها، استفاده خواهند کرد.

سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه با شعار «همگرایی رسانه‌ای، رسانه‌های ترکیبی»، طی روزهای 28 و 29 دی‌ ماه 1395 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد شد.

منبع خبر : فارس
تعداد بازديد : 284
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.