تاريخ انتشار : 1395/12/01 - 23:05
كد :226657
اطلاعات اولیه برای راه اندازی استارتاپ
هر سال شاهد آغاز به کار کردن هزاران استارتاپ در سطح جهان هستیم. هر کدام از این استارتاپ ها با ایده ای وارد بازار می شوند و گویا حسی به آن ها می گوید که ایده آن ها قرار است دنیا را متحول کند و راه حلی برای مشکلی که هم اکنون افراد بسیاری با آن دست و پنجه نرم می کنند، فراهم آورد.
با بررسی اتفاق هایی که در گذشته روی داده است و مرور استارتاپ های مختلف می توان نتیجه گرفت که در بسیاری از موارد یکی از عواملی که منجر به شکست استارتاپ ها شده است، عدم انجام تحقیقات بازار توسط موسسین بوده که سبب شده است تا کارها مطابق پیش بینی های صورت گرفته، پیش نروند. آیا بهتر نبود قبل از شروع هر نوع استارتاپ و ورود به بازار، داده های قابل اتکایی جمع آوری می شد؟
به نقل از وبسایت مارکت گرافی، فقط استارتاپ هایی که داده قابل اتکاء قابل توجهی داشتند و با تکیه بر آن ها وارد بازار شدند تا ایده کسب و کار خود را پشتیبانی کنند، توانسته اند تا به مرحله بعدی برای انجام کسب و کاری موفق راه پیدا کنند. جمع آوری این داده های ارزشمند، تصویری واضح و شفاف از شرایط بازار برای آن استارتاپ فراهم می کند. صاحبان آن استارتاپ با استفاده از این داده ها می توانند ایده خود را ارزیابی کنند و متوجه شوند که ایده آن ها تا چه میزان برای مشکل مصرف کنندگان مفید است. آیا افرادی در جامعه هستند که از این ایده پس از معرفی به بازار استقبال کنند؟
منبع خبر : اقتصاد آنلاین