تاريخ انتشار : 1396/01/02 - 09:55
كد :229173
کارشناس اقتصادی:
باعدم استقبال از مصرف کالاهای داخلی در آینده شغلی برای نوزادان ایرانی هم وجود نخواهد داشت
کارشناس اقتصادی با اشاره به لزوم گره خوردن اشتغال به تولید و لزوم هدایت الگوی مصرف به سمت کالاهای داخلی، اضافه کرد: باید با کمک رسانه هاو عناصر حاکمیتی و غیر حاکمیتی در جهت تشویق مردم به سمت استفاده از کالاهای داخلی گام برداریم.
عبدالمجید شیخی در گفت و گو با خبرنگار رازق در مورد عنوان سال " اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال"، اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری راهنمایی بزرگ برای ملت ایران است و اهداف قوای سه گانه را ترسیم می کند.
وی در ادامه گفت: بهتر است دولت تدبیر و امید در مدار اجرای اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد و چشم به بیگانه نداشته باشد.
کارشناس اقتصادی با تأکید براینکه بعد از تولید مسئله مهم و حساس در کشور اشتغال است، اضافه کرد: اشتغال با تولید گره خورده است و در این چند سال در جهت تقویت طرف عرضه کاری نکرده ایم زیرا دولت غفلت کرده و الگویی غلط را اقتباس کرد.
شیخی با اشاره به این نکته که دولت در جهت فرهنگسازی استفاده از کالای ایرانی در جامعه اقدامی نکرده است، تصریح کرد: این موارد کاهش نرخ اشتغال را در کشور رقم زد و تعطیلی صنایع را در پی داشت.
وی با بیان اینکه درب های باز تجاری به سمت کالاهای بنجل خارجی در قالب کالاهای غیرضروری و نیمه ضروری و مشابه داخلی آن وجود دارد را شاهد هستیم، افزود: متأسفانه شعار درب های باز و تجارت آزاد دولت که غربی هاهم از این شعارها پشیمان شده اند را در دولت شاهد بودیم.
کارشناس اقتصادی تصریح کرد: یک مشت آدم غرب زده خودباخته را در امور کشور وادار کرد تا دروازه های کشور را به سمت واردات باز کنند و عملا باعث تضعیف تولید داخلی و کاهش نرخ اشتغال و افزایش نرخ بیکاری به شکل بی سابقه شود.
شیخی با اشاره به لزوم گره خوردن اشتغال با تولید و لزوم هدایت الگوی مصرف به سمت کالاهای داخلی، اضافه کرد: باید با کمک رسانه هاو عناصر حاکمیتی و غیر حاکمیتی در جهت تشویق مردم به سمت استفاده از کالاهای داخلی گام برداریم.
وی با بیان این نکته که عدم مصرف کالاهای داخلی باعث می شود تا نوزادان داخل گهواره هم در آینده شغلی نداشته باشند، اظهار کرد: بیش از ۱۲میلیون از جوانان کشور قدرت اشتغال ندارند و معضل اصلی ما شغل و بعد از آن مسکن به عنوان هزینه بزرگ زندگی است.
انتهای پیام/م