تاريخ انتشار : 1396/01/19 - 19:07
كد :230081
📷ابتکار یک کتابفروشی فرانسوی در جذب مخاطب+تصاویر
کتابفروشی «مولا MOLLAT» در بوردو فرانسه با ابتکارهایی دست به جذب مشتری بیشتری زده است.
به تازگی کتابفروشی فرانسوی «مولا MOLLAT» به منظور جلب توجه مشتریان بیشتر و ارتقای فرهنگ کتابخوانی دست به ابتکار جالبی زده و با تصویرگری و تلفیق چهره کارکنان کتابفروشی خود و طرح روی جلد کتابهایی که به مشتریان توسط این کتابفروشی عرضه میشود، توانسته به نتایج بسیار موفقی در زمینه جذب مشتریان دست پیدا کند.

به باور منتقدان عرصه کتابخوانی، ابتکار این کتابفروشی که «بوک فیس» نام گرفته، روش تبلیغاتی مناسبی در راستای جذب مشتریان کتابخوان بوده است، به گونهای که هم اکنون تصاویر جلد کتابهای این کتابفروشی در شبکههای مجازی دست به دست میشود. در واقع، تصویر گران، جلد کتابها را با بخشی از صورت کارمندان این کتابفروشی طراحی کردهاند و این تصاویر در کنار بخش دیگری از چهره در دنیای واقعی با هم مونتاژ شده و روح بیشتری به کتابهای قابل عرضه در قفسههای این کتابفروشی میدهد.

نتیجه این ابتکار جالب این بوده است که هم اکنون تعداد کتابخوانهای آبونه این کتابفروشی افزایش یافته و 35 هزار نفر روی شبکه اینستاگرام جزء مخاطبان « مولا» هستند.

سال 2016 نیز این کتابفروشی دست به ابتکار دیگری در زمینه چیدمان ویترین خود زد که با استقبال خوب علاقهمندان کتابخوان و توریستها مواجه شد.

در واقع، کارمندان کتابفروشی از خود کتابهای کتابفروشی برای ایجاد فضایی مفرح و سرگرم کننده برای مخاطبان خود استفاده کردند. گفتنی است کتابفروشی فرانسوی «مولا»، که به گفته بانیان آن، اولین کتابفروشی مستقل فرانسه در زمینه حجم معاملات و تیتر کتاب قلمداد میشود، در شهر بوردو واقع شده است و از سال 1896 دایر است.
در ضمن «مولا» مکانی به مساحت دوهزار و پانصد متر مربع را که در واقع آخرین خانه مونتسکیو، متفکر و فلسفهدان فرانسوی در قرن هجدهم فرانسه بوده است، به خود اختصاص داده است.
منبع خبر : فارس