امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1396/01/31 - 13:39
كد :231179
هیچ تخفیفی بی‌حکمت نیست!
کم‌فروشی به‌جای گران‌فروشی/تخفیف های 30 تا 50 درصد منطقی نیست
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: معمولا در بازرسی‌هایی که از سوی تعزیزات و سایر نهادها صورت می‌گیرد به قیمت توجه می‌شود، در حالی که ممکن است کم‌فروشی مشکلات بیشتری برای مردم ایجاد کند.

به گزارش سایت خبری رازق؛

مهدی یوسف‌خانی اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم که در واحدهای صنفی تخلف صورت نمی‌گیرد. به هر صورت حتی در فروشگاه‌های بزرگ در میادین میوه و تره و بار که متعلق به شهرداری‌ بوده و رقیب ما هم حساب می‌ شوند، ممکن است گاه تخلفاتی صورت بگیرد؛ همان طور که این اتفاق در تمام صنوف اتفاق می‌افتد، اما در صنف ما معمولا گران‌فروشی بیشتر از سایر موارد مورد توجه قرار می‌گیرد، در حالی که ممکن است کم‌فروشی به مراتب بیش از گران‌فروشی باشد.

وی ادامه داد: شاید عدم نظارت صحیح بازرسی اصناف و تعزیرات شرایطی ایجاد کند که اگر یک واحد صنفی به عنوان مثال گوشت مرغ را ۱۰۰ تومان گران‌تر بفروشد متخلف حساب شود اما توجهی به نحوه فروش آن واحد صورت نگیرد. اکنون کمتر پیش می‌آید که افرادی که اقدام به کم‌فروشی می‌کنند مورد اعتراض قرار گیرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی همچنین عنوان کرد: حتی گاهی ممکن است برخی واحدهای صنفی قیمتی پایین‌تر از قیمت روز را اعلام کنند اما در هنگام فروش حجمی که به دست مشتری می‌رسد، کاذب باشد.

یوسف‌خانی در مورد برخی فروشگاه‌ها که گاه مواد پروتئینی خود را با ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسانند، گفت: گاهی ممکن است فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ برای تبلیغ تخفیف هایی را در نظر بگیرند اما به طور کلی بازار مواد پروتئینی به گونه‌ای است که در خرده‌فروشی سود این محصولات در نهایت ۱۰ درصد است. در چنین شرایطی طبیعی است که ارائه تخفیف‌های بیش از این رقم چندان منطقی به نظر نرسد و باید دقت کرد که آیا از نظر تاریخ مصرف و سایر موارد محصولی که خریداری می‌شود، کیفیت مطلوب را داراست یا خیر؟

انتهای پیام/ز

منبع خبر : ایسنا
تلگرام ما

اول خبر | خبر امروز
تعداد بازديد : 334
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.