امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1396/02/13 - 15:37
كد :232430
رئیس اتحادیه پوشاک تهران خبر داد:
اعلام آمادگی برندهای وارداتی پوشاک برای تطابق با دستورالعمل واردات
رئیس اتحادیه پوشاک تهران با بیان اینکه برندهای وارداتی پوشاک به ایران، هنوز خود را با دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک تطابق نداده‌اند، گفت: بنابراین واردات رسمی پوشاک تا زمان اجرایی شدن دستورالعمل متوقف است.

به گزارش سایت خبری رازق؛

ابوالقاسم شیرازی با بیان اینکه واردات رسمی پوشاک هنوز متوقف است، گفت: با توجه به دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک که در سال گذشته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد برندهای وارد‌کننده پوشاک برای ادامه فعالیت و واردات پوشاک به ایران باید خود را با دستورالعمل جدید تطبیق دهند. 

وی با بیان اینکه زمینه اجرا شدن دستورالعمل ساماندهی واردات در سال گذشته فراهم نبود، افزود: بنابراین  کارگروهی در ابتدای سال جاری به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای فراهم شدن زمینه‌ اجرای این دستورالعمل تشکیل شد و نحوه اجرایی شدن دستورالعمل به تصویب رسید. 

رئیس اتحادیه پوشاک تهران بیان داشت: با توجه به دستورالعمل جدید هنوز هیچ‌کدام از برندهای واردکننده پوشاک خارجی به ایران خود را با دستورالعمل جدید تطابق نداده‌اند، گفت: همین موضوع منجر به توقف واردات پوشاک شده است. 

شیرازی با تأکید بر اینکه طبق این دستورالعمل، تنها اشخاص حقوقی (شرکت‌های تجاری) قادر به واردات پوشاک هستند، بیان داشت: در دوسال ابتدایی واردکنندگان و نمایندگان رسمی واردات پوشاک باید حداقل 20 درصد ارزش ریالی واردات را در داخل تولید کنند که این موضوع کمک خوبی به تولید و اشتغال می‌کند. 

رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت: واردکنندگان موظفند از تولیدی که در داخل کشور با برند ثبت شده انجام می‌شود، حداقل 50 درصد را به بازارهای هدف صادر کنند.

وی افزود: تاکنون تعدادی از برندها به مرکز امور اصناف ایران، اعلام کرد‌ه‌اند که شرایط خود را مطابق با دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک می‌کنند. 

شیرازی همچنین بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در رابطه با عرضه پوشاک‌های برند وجود دارد، این است که علاوه بر نمایندگان قانونی برندها عده‌ای با سوء استفاده از نام برندها به عرضه پوشاک می‌پردازند که در دستورالعمل جدید نظارت بر بازار و وجود برندهای تقلبی بر عهده دارنده برند سپرده شده است و در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از نشان تجاری باید مراتب را به اتحادیه و یا مراجع ذیصلاح گزارش دهد. 

رئیس اتحادیه پوشاک همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا برخی برندهای معروف، علیرغم اینکه در داخل محصول خود را تولید می‌کنند، اما کیفیت محصولشان به شدت پایین آمده است، گفت: تقاضا ادامه فعالیت، تولید‌کننده را مشخص می‌کند، ممکن است تولید‌کنندگان به دلیل کاهش هزینه‌ها کیفیت را کم کنند، اما این مشتری است که تشخیص می‌دهد، کالای تولید شده با کیفیت پایین را خریداری کند و یا اینکه از برند دیگری کالای با کیفیت‌تری تهیه کند.

 

انتهای پیام/ز

منبع خبر : فارس
تلگرام ما

اول خبر | خبر امروز
تعداد بازديد : 416
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.