امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1396/02/14 - 19:01
كد :232498
رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات:
دفاع از واحدهای توزیع لبنیات سنتی/ افزایش ۲۰درصدی تب مالت شایعه است
رییس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران گفت:استفاده از وایتکس و وایتکس درشیر کارایی آن را در محصولات لبنی از بین می برد و فروشگاه های لبنیات سنتی چنین شیری را مورد مصرف قرار نمی دهند.

به گزارش سایت خبری رازق؛

علی رجبی  درخصوص اخباری که به تازگی منتشر شده مبنی بر استفاده از شیرهای برگشتی کارخانه های صنعتی در فروشگاه های لبنیات سنتی، تاکید کرد: در خبری که ازسوی یکی از مسئولان جامعه دامپزشکی در رسانه ها منتشر شده، هیچ گونه مدارک مستندی ارائه نشده است و استفاده از چنین شیری که از سوی نماینده این نهاد غیردولتی مطرح شده از نظر علمی هم قابل پذیرش نیست.

وی افزود: استفاده از هرگونه آنتی بیوتیک و وایتکس درشیر به منظور تغییر بار میکروبی این ماده غذایی باعث می شود کیفیت این ماده لبنی به کلی تغییر کند، چنین شیری قابلیت استفاده در واحدهای تولید محصولات لبنی را از دست خواهد داد.

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران با بیان اینکه ماموران سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی در محل واحد تولیدی شیر و همچنین کارخانه های صنعتی تولید لبنیات حضور دارند، اظهار داشت: درمحل واحدهای تولیدی ماموران بهداشت حضور دارند تا در صورت ناسالم بودن کیفیت شیر، دستور معدوم سازی آن راصادر نمایند. درصورتی که کیفیت شیر از سوی بازرسان مورد تایید نباشد و به جای معدوم شدن بخواهد وارد چرخه مصرف قرار گیرد می بایست ازسوی سازمان های نظارتی، بررسی شود که شیر غیر استاندارد چه سرنوشتی پیدا می کند.

رجبی خاطر نشان کرد: مصرف شیر در واحدهای لبنیات سنتی قریب به ۵۰۰ کیلوگرم است درحالی که تانکرهای شیر مرجوعی در خبر شایع شده ۲۰ تن عنوان شده است، که خود این موضوع نشان از ناهمخوانی چنین گزارشی با واقعیت دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران تاکید کرد: فعالیت واحدهای لبنیات سنتی براساس کیفیت و رقابت صورت می‌گیرد تا شهروندان به محصولی قابل اطمینان دسترسی پیدا کنند. افزون بر این موضوع، مراکز بهداشت و دفاترخدمات سلامت هم نظارت های بهداشتی مستمری بر واحدهای لبنیات سنتی دارند و در تمام مراحل تولید تا عرضه بر فعالیت واحدهای صنفی کنترل کامل دارند.

رجبی در پاسخ به این سوال که موضوع ساماندهی واحدهای صنفی لبنیات سنتی در چه مرحله ای قراردارد، گفت: حدود یک سال و نیم است که مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت به همراه دیگر نهاد مسئول درزمینه فعالیت اصناف، دستورالعمل چگونگی  فعالیت واحدهای صنفی لبنی را تهیه کرده است والبته قرار بود این دستورالعمل تا پایان فروردین ماه به واحدهای صنفی زیر مجموعه این اتحادیه ابلاغ شود، که تا کنون این موضوع محقق نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از سوی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بازدیدهای منظمی از واحدهای صنفی صورت می‌گیرد که انتظار داریم براساس تاییدیه های این مرکز کُدهای شناسه ای به واحدهای صنفی تعلق گیرد تا این واحدها آن را در تابلو فروشگاه استفاده کنند و شهروندان از فعالیت سلامت واحدهای صنفی لبنیات اطمینان حاصل کنند.

 رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران دربخش دیگری ازصحبت خود پیرامون شایعه خبری اخیر گفت: افزایش بیست درصدی تب مالت ناشی از مصرف لبنیات، توسط هیچ مرجع رسمی – صاحب صلاحیت - مورد تایید قرار نگرفته است و انتشار چنین خبرهایی به جزء تشویش اذهان عمومی و کاهش مصرف سرانه لبنیات در کشور حاصلی به همراه نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/ز

تلگرام ما

اول خبر | خبر امروز
تعداد بازديد : 425
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.