امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1396/03/01 - 17:45
كد :234392

حسن پور بیگلری:

قاچاق البسه صنعت‌نساجی را زمین گیر کرده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از واردات پوشاک و البسه کودک و بزرگسال به کشور در دست نیست، گفت: قاچاق پوشاک به کشور سالانه فرصت های اشتغال بسیاری را می سوزاند.

به گزارش سایت خبری«رازق»، شهباز حسن پور بیگلری با اشاره به آمار روزافزون واردات پوشاک و البسه به کشور به ویژه در بحث پوشاک کودک، گفت: متاسفانه واردات بی رویه و بدون پرداخت حقوق گمرگی و قاچاق گسترده پوشاک در سال های اخیر بسیاری از فرصت های شغلی را از بین برده و صنعت نساجی کشور را در رکودی بی سابقه درگیر کرده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تلاش دولت و مجلس حمایت از تولید و اشتغال برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر احیای واحدها و صنایع نیمه تعطیل از جمله صنعت نساجی علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی بسیار می تواند وابستگی به خارج را نیز از بین ببرد.

واردات پوشاک به کشور باید شفاف شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از واردات پوشاک و البسه کودک و بزرگسال به کشور در دست نیست، افزود: متاسفانه واردات غیرقانونی پوشاک در سال های اخیر دسترسی به آمار دقیق در رابطه با میزان واردات البسه را غیرممکن کرده است.

حسن پور بیگلری با بیان اینکه صنعت نساجی کشور با توجه به قدمتی طولانی و کالاهای کیفی که داشته می تواند باز هم در سطح منطقه در بحث صادرات موفق عمل کند، افزود: نقش دولت در احیای صنعت نساجی و رونق تولیدات داخلی در بحث البسه، توجه به اقدامات بازدارنده در بحث واردات بی رویه و قاچاق است که در این رابطه باید برنامه های منسجمی در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با مهم خواندن نقش رایزنان اقتصادی در افزایش سهم ایران در صادرات کالاها و البسه تولید داخل، گفت: مجموعه عوامل و نارسایی هایی همچون بی توجهی به تولیدات ملی سهم ایران از بازارهای خارجی در زمینه پوشاک را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای استفاده از کالاها و تولیدات داخلی مهم ترین اولویتی است که باید از سوی مسئولان پیگیری شود، افزود: در حال حاضر خوشبختانه صداو سیما با تبلیع کالاهای ایرانی و ایجاد شبکه ای برای این مهم توانسته تا حدودی در بهبود وضعیت تولیدات داخلی گام بردارد.

تاکید بر ضرورت ممانعت از تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه ملی و سطح شهر

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: جلوگیری از تبلیغ هر نوع کالای خارجی به عنوان یک ضد ارزش در صدا و سیما و سطح شهر دیگر اقدامی است که می تواند تولید ملی را تقویت کند.

حسن پور بیگلری با اشاره به برخی راهکارها برای کاهش ورود کالاها و پوشاک خارجی به کشور، گفت: در نظر گرفتن تعرفه های سنگین برای کالاهای خارجی و برخورد اکید با قاچاق در این باره می تواند حجم ورود کالاها و البسه به کشور را کاهش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تولید پوشاک و البسه با کیفیت می تواند به جذب بسیاری از بازارهای خارجی کمک کند، افزود: حمایت از تولید کننده داخلی در راستای اعطای تسهیلات یا برخی معافیت ها می تواند توان تولید با کیفیت در کشور را افزایش داده و سهم ایران از بازارهای بین المللی را بیشتر کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: توجه به صنعت نساجی کشور به عنوان صنعت پایه می تواند سهم به سزایی در اشتغال کشور داشته باشد.

انتهای پیام/ز

منبع خبر : خانه ملت
تلگرام ما

اول خبر | خبر امروز
تعداد بازديد : 383
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.