امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1396/03/08 - 12:56
كد :235110

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران خبر داد

قیمت شیر و لبنیات افزایش نمی یابد

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران: ماه مبارک رمضان امسال، قیمت شیر و محصولات لبنی هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.

رضا باکری با بیان اینکه تولید فرآورده های لبنی در سطح وسیع صورت می گیرد و مازاد بر مصرف داخلی هم تولید می شود افزود: هیچ مشکلی در عرضه کالا وجود ندارد. در ضمن با هماهنگی ای که از یک هفته پیش با کارخانجات صنایع لبنی در سراسر کشور و با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته کارخانجات لبنی همکاری لازم را با سازمان های جهاد کشاورزی استان ها برای عرضه محصولات تا ۱۵ درصد زیر قیمت درج شده روی بسته بندی ها در فروشگاه های عرضه مستقیم خواهند داشت حتی برخی کارخانه های بزرگ هم با تخفیفاتی تا ۲۵ درصد محصولات لبنی را در سطح کشور توزیع خواهند کرد.

از یک هفته پیش هماهنگی ها به عمل آمده و اکنون باید شروع شده باشد.

وی با تکذیب افزایش قیمت شیر و برخی محصولات لبنی تا دو هفته دیگر گفت: چنین تقاضایی برای افزایش قیمت از طرف صنایع لبنی مطرح نشده است. اما درباره هزینه های سربار واحدهای تولیدی ناشی از تورم سالانه که همه ساله ۵ تا ۷ درصد رشد دارد مکاتبات لازم صورت گرفته و سازمان های ذی ربط در حال بررسی آن هستند.

باکری افزود: این افزایش هزینه های سربار بعد از ماه مبارک رمضان و در صورت تأیید ستاد تنظیم بازار امکان پذیر خواهد بود.

وی درباره مشوق های صادراتی به کارخانجات لبنی گفت: مشوق های صادراتی کارخانجات لبنی در دو مرحله و به میزان ۴۴ میلیارد تومان پرداخت شده و نوبت سوم مشوق های صادراتی هم در حال تأمین اعتبار است که پرداخت خواهد شد.

باکری اضافه کرد: اثر مشوق های صادراتی در رشد صادرات صنایع لبنی محرز و مشخص بود طوری که سال ۹۵ در مقایسه با سال ۹۴ صادرات این محصول با رشد ۱۳ درصدی از نظر ارزشی به رقم ۷۷۱ میلیون دلار رسید.

وی گفت: در سال ۹۶ بازار روسیه به عنوان بازار عمده هدف صادراتی تعیین شده و اتاق بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی در پی تأمین زیرساخت های توسعه صادرات هستند ضمن اینکه شرکت ها هم دفاتری را در روسیه تأسیس و با مشتریان خود ارتباط برقرار کردند از این رو پیش بینی ما این است امسال حداقل ۵۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات لبنی فقط به روسیه داشته باشیم. البته پاکستان، امارات و عمان دیگر کشورهای هدف صادراتی محصولات لبنی ایران هستند.

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران همچنین گفت: تهمیداتی را هیئت دولت در سال ۹۵ برای حمایت از تولیدکنندگان شیرخام در نظر گرفت و در این باره صندوق حمایتی زنجیره شیر مصوب و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد ضمن اینکه ۴۵۰ میلیارد تومان برای آن بودجه تخصیص داده شده است. البته وزارت جهاد کشاورزی باید اساس نامه این صندوق را تدوین و برای تصویب به هیئت وزیران ارائه می کرد که در حال انجام است.

باکری افزود: از آنجا که مشوق های صادراتی پس از پرداخت ازجانب کارخانجات برای تأمین وجه شیر دامداری ها پرداخت می شود بنابراین نقدینگی تامین وجه شیر را افزایش می دهد که موجب بهبود شرایط دامداری ها خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به مازاد تولید داخلی و اینکه کمبودی در بازار داخل وجود ندارد همچنین با توجه به اینکه رقابتی شدن از طریق عرضه و تقاضا قطعا به نفع مصرف کننده از نظر قیمت، کیفیت و بسته بندی خواهد بود توصیه انجمن صنایع لبنی به مسئولان دولتی همواره این بوده که لبنیات را از گروه یک کالاهای اساسی خارج و از ارائه قیمت های ثابت برای محصولات خودداری کنند تا کالاها با کیفیت های مختلف و بسته بندی ها و قیمت های متنوع بر اساس رقابت آزاد و قانون عرضه و تقاضا در بازار عرضه شود و در نهایت صنایع برای جذب بیشتر مشتریان و جلب رضایت آنها به رقابت حداکثری بپردازند و دولت هم نظارت بر تنظیم بازار داشته باشد.

باکری گفت: تصور ما این است در این شرایط، خروج از قیمت های تثبیتی که مربوط به دوران کمبود کالاست شرایط بهتری را در جامعه پدید خواهد آورد به ویژه اینکه اقتصاد ما اقتصاد توسعه گراست و ما برای توسعه بیشتر تولید و اقتصاد کشور به رقابت هر چه بیشتر بنگاه های تولیدی برای ارائه خدمات بیشتر به مشتریان نیاز دارد.

 

انتهای پیام/ز

منبع خبر : صدا و سیما
تلگرام ما

اول خبر | خبر امروز
تعداد بازديد : 443
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.