امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1396/04/02 - 20:41
كد :235797

ضد و نقیض‌های صادرات تخم‌مرغ/ترکیه صادرات تخم‌مرغ ایران به قطر را نصف کرد

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: گرچه تقاضای نسبی از سوی تجار قطری برای تخم مرغ ایرانی وجود دارد اما سایر رقبا همچون ترکیه و اوکراین در روزهای نخست بدون چانه زنی قیمت، اقدام به صادرات نمودند .

با اعلام پاکی ایران از آنفولانزای حاد پرندگان، صادرات تخم مرغ چندان تعریفی ندارد.

فعالان حوزه براین باورند که طی چند ماه اخیر با شیوع آنفولانزا، بسیاری از رقبا همچون ترکیه و اوکراین در بازارهای هدف رخنه کردند که در شرایط کنونی به سبب نبود مزیت قیمتی امکان بازپس گیری بازارها وجود ندارد.

براین اساس دولت با جایزه های صادراتی باید صادرکنندگان در امر صادرات حمایت نماید، در غیر این‌صورت باید فاتحه این صنعت را خواند.

فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ به عراق اظهار داشت: علی رغم باز بودن مرز و رفع بورکراسی‌های اداری، به دلیل نبود مزیت قیمتی امکان رقابت در بازار عراق وجود ندارد.

به گفته وی طی روزهای اخیر  تنها در حد یک الی دو کانتینر تخم مرغ به عراق صادر شده است.

طلاکش ادامه داد: با وجود آنکه نرخ  تمام شده هر کیلو تخم مرغ بدون احتساب سود برای صادرکنندگان 3 هزار و 950 تومان است اما تجار عراقی بیش از 3 هزار و 700 تومان  محصول را در مرز تحویل نمی گیرند.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه خبری از مشوق صادراتی نیست، عنوان کرد: علی‌رغم آمادگی برخی شرکت‌های صادرکننده برای امر صادرات اما به  سبب نبود مشوق صادراتی امکان رقابت با رقبا در امر صادرات وجود ندارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مازاد تولید تخم مرغ اظهار کرد: با توجه به آنکه ماه‌ها درگیر آنفولانزای حاد پرندگان بودیم لذا مازاد تولید روزانه از 300 تن فراتر نخواهد رفت که این رقم قابل توجهی نیست.

طلاکش با اشاره به روند صادرات تخم مرغ به قطر تصریح کرد: اگرچه تقاضای نسبی از سوی تجار قطری برای تخم مرغ ایرانی وجود دارد اما سایر رقبا همچون ترکیه و اوکراین در روزهای نخست بدون چانه زنی قیمت، اقدام به صادرات نمودند .

مشکلی از بابت قیمت تخم مرغ نداریم

رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  با اشاره به اینکه با پایان یافتن آنفولانزا حاد پرندگان صادرات به بازارهای هدف در حال انجام است، اظهار داشت: طی یک ماه اخیر حدود 2 هزار و 800 تن تخم مرغ به افغانستان و مقداری به عراق صادر شد.

وی افزود: طی چند ماه اخیر با شیوع آنفولانزا از بازارهای هدف خارج شدیم و بدیهی است که توسعه صادرات به مرور اتفاق خواهد افتاد.

ترکاشوند تصریح کرد: با توجه به آنکه مشکلی در بحث قیمت نداریم از این رو اختصاص مشوق صادراتی تنها می تواند در رونق صادرات مؤثر باشد.

خبری از مشوق صادراتی نیست

ناصر نبی پور رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران صنعت،تجارت و کشاورزی  در گفتگو با بیان کرد: بعد از اعلام پاکی کشور از آنفولانزای حاد پرندگان تنها دو محموله 20 تنی تخم مرغ به افغانستان صادر شد.

وی افزود: تا زمانیکه نتوانیم در بازار عراق با ترکیه به رقابت بپردازیم، نباید به فکر صادرات باشیم.

نبی پور با بیان اینکه خبری از مشوق صادراتی نیست، گفت: برای رقابت با سایر رقبا در بازارهای هدف حداقل کیلویی 400 الی 500 تومان مشوق صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شد.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : باشگاه خبرنگاران
تعداد بازديد : 445
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.