اخبار مهم اقتصادی خودرو به صورت کوتاه و مفید برای تصمیم گیری صحیح از طریق پایگاه خبری رازق منتشر می شود.
اخبار مهم اقتصادی خودرو به صورت کوتاه و مفید برای تصمیم گیری صحیح با حداقل زمان تنها از طریق خبرگزاری رازق منتشر می شود.
اختلاف قیمت 8 میلیونی برخی از خودروها در بازار
جریان اختلاف قیمت خودروهای داخلی در شرایطی در چند ماه گذشته بر بازار خودرو سایه انداخته که از ابتدای امسال تاکنون بازار داخلی ها روی رونق را به خود ندیده و همچنان با رکود جدی تقاضا مواجه است این در حالی است که به گفته برخی از فعالان بازار ادامه جریان دو نرخی شدن قیمت ها ،بی شک منجر به فساد در بازار خودرو خواهد شد.
در همین راستا رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران با اشاره به عدم تغییر قیمت خودروهای داخلی در هفته اخیر اظهار داشت : هر چند تغییر قیمتی چندانی در هفته جاری در بازار خودروها رخ نداده است اما همچنان اختلاف قیمت در بازار حداقل 20 مدل محصول داخلی وجود دارد .
سعید موتمنی با اشاره به ادامه جریان اختلاف قیمت خودروهای داخلی از سال گذشته تا کنون ، اظهار داشت : هم اکنون پژو 405 SLX با یک میلیون و 200 هزار تومان ،پژو 206 تیپ 2 حدود 400 هزار ،تیپ 5 ، 100 هزار ، تندرE2 دو میلیون و500 هزار ، تندر اتومات یک میلیون و 500 هزار ، تندر اتومات جدید 3 میلیون و 400 هزار ، پژو پارس LX حدود 3 میلیون ، دنا 700 هزار ، اچ سی کراس 2 میلیون و 800 و رنو کپچر حدود 8 میلیون تومان اختلاف قیمت را در بازار دارند.
وی با اشاره به اختلاف یک تا 8 میلیونی قیمت برخی از محصولات داخلی افزود : همچنین در محصولات گروه سایپا رنو ساندرو دنده ای و اتومات 3 میلیون و 500 هزار و 4 میلیون ، ساندرو استپ وی اتومات و دنده ای به ترتیب حدود 7 میلیون و 800 و 6 میلیون ، برلیانس 320 اتومات و دنده ای به ترتیب 2 میلیون و یک میلیون و 500 هزار، برلیانس 330 مدل دنده و اتومات به ترتیب حدود 2 میلیون و یک میلیون و 600 هزار ، تندر E2 پارس خودرو، 3 میلیون و500 هزار ، تندر پارس چراغ جدید حدود 3 میلیون و پراید 111 نیز 800 تومان اختلاف قیمت در بازار دارند.
وی گفت : به نظر می رسد ادامه جریان اختلاف قیمت خودروها در بازار ، به جهت سودی است که در این راستا برای برخی ها حاصل می شود هر چند که در این روند سودی به جیب مصرف کننده داخلی نمی رود .
وی با اشاره به تاثیر دو نرخی شدن قیمت در ایجاد فساد در بازار افزود : هنگامی که کالایی در بازار با کمبود مواجه می شود این امر در دو نرخی شدن قیمت و ایجاد فساد در بازار تاثیر می گذارد از این رو با دو نرخی شدن قیمت خودرو نیز بسیاری از این وضعیت بازار سود می برند.
وی تصریح کرد : چرا باید در 8 ماه گذشته، با وجود رکود تقاضا همچنان در برخی از خودروهای داخلی شاهداختلاف قیمت و دو نرخی شدن قیمت ها باشیم؟
وی گفت : باید نیاز بازار توسط شرکتهای خودروساز به درستی تامین شود تا این میزان حاشیه قیمت در بازار خودرو های داخلی ایجاد نشود.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران با اشاره به اینکه امروز خودرو کالای مصرفی است ، تاکید کرد :ایجاد شرایطی که منجر به دونرخی شدن قیمت شود قطعا به ضرر مصرف کنندگان داخلی خواهد بود.
موتمنی تاکید کرد : در صورتی که انحصار موجود در بازار محصولات داخلی شکسته شود بی شک شاهد این روند کنونی بازار و قیمت ها در داخل نخواهیم بود.
قیمت جهانی خودرو پژو 2008 حدودا 70 میلیون تومان می باشد/ 30 میلیون بیشتر از قیمت جهانی
با وجود اینکه سازمان حمایت از قیمت 120 میلیونی خودرو پژو 2008 خبر داده بود، طبق اعلام مسئولان، قیمت نهایی این خودرو زیر صد میلیون خواهد بود.
قرار بود ازخط تولید پژو 2008 اسفند 95 رونمایی شود،اما به دلیل برخی مشکلات روند داخلی سازی افتتاح رسمی اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو (2008) 12اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت .
ایران خودرویی ها از ابتدا اعلام کردند که قیمت تولید مشترکشان با پژو کمتر از 100 میلیون خواهد بود و این موضوع موجب ترغیب مردم به خرید این خودروی ایرانی فرانسوی شد.
در روزهای اخیر بحث بر سر قیمت نهایی پژو 2008 فراگیر شده بود و اظهارات ضد و نقیضی به گوس می رسید و میر آخورلو معاونت بازرسی سازمان حمایت در مورد ابهامات فروش پژو 2008 ، گفته بود که براساس آئین نامه پیش فروش خودرو ، ودیعه دریافتی هنگام پیش فروش حداکثر 50 درصد قیمت خودرو تعیین شده است، اما چون قیمت فروش نقدی آن مشخص نشده ،پیش بینی می شود این خودرو با قیمت 120 میلیون تومان از خرداد سال آینده عرضه شود و با پیش فروش 60 میلیون تومانی موافقت شد.
با این سخنان معاونت بازرسی سازمان حمایت، زمزمه ها برای فروش 120 میلیون تومانی پژو 2008 بیشتر شد و پیش فروش این محصول را با چالش هایی همراه کرد تا اینکه هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو قیمت نهایی این خودرو را 99 میلیون و 800 هزار تومان عنوان کرد.
به گفته یکه زارع این شرکت بر قولی که داده عمل خواهد کرد و این خودرو را با قیمتی زیر 100 میلیون به فروش خواهد رساند.
نکته قابل توجه این است که قیمت پایه این خودرو در انگلستان، با احتساب مالیات و عوارض 13 هزار و 345 پوند میشود یعنی نزدیک به 70 میلیون تومان است و معلوم نیست که چرا در ایران بر سرقیمت 100 یا 120 میلیون تومانی اختلاف است؟
البته قرار است که پژو 2008 با مشارکت ایران و فرانسه در داخل نیزساخته شود و قاعدتا بایستی هزینه کمتری جهت تولید داشته باشد ولی به نظر می رسد برای یدک کشیدن عنوان پژو برای یک خودرو که در داخل تولید می شود باید هزینه اضافی چند 10میلیونی پرداخت شود.
گفتنی است پیش از تولید این خودروی ایرانی فرانسوی بطور غیررسمی قیمت آن 70 تا 90 میلیون تومان عنوان شده بود.
آئودی A6 مدل 2018 فاش شد
این سدان متوسط که انتظار می رود اواخر سال جاری به نمایش درآید دارای طراحی متمایزی در مقایسه با همتاهای بزرگ تر و کوچک تر خود خواهد بود.
علیرغم پوشش استاری کامل این خودرو، سبک طراحی آئودی در آن مشخص است و همچنان ارتباطی واضح با A8 جدید و A4 کوچک تر به چشم می خورد. به نظر می رسد A6 مدل 2018 دارای شیشه جلویی بزرگ تر باشد. جلوپنجره شش ضلعی بزرگ تر این خودرو نیز شبیه به A8 نوین به نظر می رسد در حالی که چراغ های جلو آن سازی بزرگ تر دارند و خط خارجی آن ها نیز متفاوت است.
با توجه به رینگ های این نمونه اولیه به نظر می رسد این مدل فاش شده، نسخه ای هیبریدی یا Ultra از A6 خواهد بود که از پایه برای مصرف سوخت کم تر و ایرودنیامیک بهتر ساخته شده است.
آئودی برای این خودرو اختصاصا از موتورهای چهار و شش سیلندر استفاده می کند که شامل نسخه S6 نیز می شود. تنها مدل دارای موتور هشت سیلندر این خودرو RS6 خواهد بود که به نسخه ای ارتقا یافته از موتور 4.0 لیتری V8 معرفی شده در پورشه پانامرا توربوی 2017 مجهز می شود.
انتظار می رود مدل تولیدی A6 جدید اواخر سال 2017 و احتمالا در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 رونمایی رسمی شود. این مدل به روز شده با بی ام و سری 5 جدید، جگوار XF و مرسدس کلاس E رقابت خواهد کرد.