امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1396/04/04 - 11:27
كد :235867

سایه ثبات بر بازار کالاهای اساسی / خرید ۴.۶ میلیون تن گندم از کشاورزان

اخبار مهم اقتصادی خبرگزاری های معتبر به صورت کوتاه و مفید برای تصمیم گیری صحیح با حداقل زمان تنها از طریق خبرگزاری رازق منتشر می شود.

سایه ثبات بر بازار کالاهای اساسی/مقاومت برنج و گوشت قرمز در برابر کاهش قیمت

گزارش ارزانی و گرانی کالاها حکایت از آن دارد که در هفته منتهی به 26 خردادماه، دو گروه کالایی با افزایش قیمت، 6 گروه کالایی با کاهش قیمت و 3 گروه کالایی با ثبات قیمت مواجه بودند.

بر این اساس، نرخ لبنیات، چای و روغن نباتی ثابت، تخم مرغ، حبوبات، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت مرغ و قند و شکر کاهش و برنج و گوشت قرمز افزایش را تجربه کردند.

بر این اساس، بررسی تغییرات هفتگی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به 26 خرداد ماه تغییرات زیر را نشان می‌دهد:

 لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات بهای همه اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود؛ قیمت تخم مرغ معادل 5.1 درصد کاهش داشت و شانه ای  9500 تا 11 هزار و 500 تومان به فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی بدون تغییر بوده و بهای برنج داخله درجه یک معادل 0.3 درصد افزایش داشت ولی قیمت برنج داخله درجه دو 0.3 درصد کاهش داشت. در گروه حبوبات نیز بهای لوبیا چیتی ثابت بود، قیمت لوبیا سفید و لوبیا قرمز هر یک معادل 0.2 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 0.7 درصد کاهش یافت.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری کیوی عرضه نمی شد و سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای پرتقال درجه یک معادل 4.5 درصد، خربزه 1 درصد و کیوی 4.9 درصد افزایش یافت ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 1.4 درصد تا 30.4 درصد کاهش داشت.

در گروه سبزی های تازه قیمت بادنجان معادل 2.8 درصد و سبزی‌های برگی 0.4 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.9 درصد تا 7.2 درصد کاهش یافت. همچنین در گروه سبزی های تازه بهای پیاز و سبزی های برگی ثابت بود؛ قیمت لوبیا سبز معادل ۱.۲ درصد کاهش و بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۲ درصد تا ۷.۸ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل 0.7 درصد و گوشت تازه گاو و گوساله 0.3 درصد افزایش یافت ولی بهای گوشت مرغ معادل 5.3 درصد کاهش یافت.

قند، شکر، روغن نباتی و چای

در این هفته قیمت شکر معادل 5 درصد کاهش داشت و بهای قند، چای خارجی و انواع روغ نباتی ثابت بود.

 

 

خرید ۴.۶ میلیون تن گندم از کشاورزان

یزدان سیف درباره آخرین آمار خرید تضمینی گندم اظهارداشت: تاکنون ۴.۶ میلیون تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.  

وی با بیان اینکه عملیات خرید در ۲۷ استان کشور انجام شده است، گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد مطالبات  گندمکاران به حساب آنان واریز شده و باقی مطالبات آن نیز به تدریج واریز خواهد شد.  

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود میزان خرید تضمینی کلزا را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: تاکنون ۱۲۵ هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شده که عملیات خرید کلزا نیز در ۲۷ استان کشور انجام گرفته است.  

به گفته سیف تاکنون حدود ۷۵ درصد مطالبات کلزکاران نیز به حساب آنان واریز شده و واریز باقی مطالبات به حساب آنان ادامه دارد.  

تعداد بازديد : 289
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.