امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1396/05/04 - 14:51
كد :256563

تاکید بر هزینه‌های لجستیک کالاهای صادراتی

گسترش مقاصد صادراتی باید مورد توجه قرار گیرد

افزایش صادرات از سیاست‌های کلان دولت به شمار می‌رود که ما این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم، اما در این میان باید توجه داشت که نقش دستگاه‌های مرتبط در این حوزه بسیار مهم است و بدون انجام همکاری‌های لازم اهداف پیش بینی شده در این عرصه محقق نخواهد شد

محمود بازاری اظهار کرد: افزایش صادرات از سیاست‌های کلان دولت به شمار می‌رود که ما این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم، اما در این میان باید توجه داشت که نقش دستگاه‌های مرتبط در این حوزه بسیار مهم است و بدون انجام همکاری‌های لازم اهداف پیش بینی شده در این عرصه محقق نخواهد شد . وی ادامه داد: اگر قرار است صادرات ما شرایطی رو به بهبود داشته باشد و از قبل آن تولید و اشتغال کشور رونق پیدا کند، باید وحدت فرماندهی در صادرات بخوبی عمل شود تا به عنوان مثال کیفیت محصول ایرانی به هنگام صادرات کیفیتی قابل تائید بوده و کالا با بسته بندی خوب و وسیله حمل و نقل مناسب جابه‌جا شود. این موضوع و ضرورت در حال حاضر بخوبی انجام نمیشود.

مدیرکل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین عنوان کرد: برای افزایش صادرات لازم است در کنار حفظ بازارهای فعلی بحث گسترش مقاصد صادراتی نیز مورد توجه قرار گیرد، برهمین اساس باید اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق اهداف از پیش تعیین شده باشد و اجازه داده نشود فعالیت نادرست برخی تجار و شرکتهای غیر حرفه ای باعث آسیب دیدن برند ایرانی شود.

بازاری با بیان این که مشوق‌هایی نیز برای صادرات پیش‌بینی شده، اظهار کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای امسال رشد ۲۵ درصدی در زمینه‌ی صادرات را تکلیف کرده است که البته در حوزه محصولات کشاورزی تحقق این هدف بستگی به شرایط خاصی چون شرایط اقلیمی داشته و باید دید در فصل برداشت محصولات مهم صادراتی شرایط کشور به چه شکل خواهد بود.

وی در عین حال عنوان کرد: به طور کلی در حوزه صادرات از سوی دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی الزاماتی در نظر گرفته شده است بر این اساس باید دستگاه ها در تامین بودجه صادراتی و پشتیبانی‌های لازم در زمینه خدمات صادرات دقت نظر کافی داشته و توجه داشته باشند که حوزه‌های مختلف کشور از جمله تولید و اشتغال بدون توجه به بخش صادرات هیچ گاه شاهد تحول چندانی نخواهند بود، چرا که صادرات را می‌توان رونق بخش اصلی تولید و اشتغال کشور به شمار آورد.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: اگر برای این بخش بودجه حمایتی وجود نداشته باشد، دیگر نمی‌توان ظرفیت‌های ایران را به کشورها و شرکت‌های مختلف دنیا معرفی کرد. برهمین اساس لازم است حمایت های کافی در این زمینه صورت بگیرد.

برچسب ها : رازق ، محمود بازاری ، صادرات ، لجستیک 
تعداد بازديد : 410
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.