امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : آخرین خبر
تاريخ انتشار : 1396/05/08 - 10:51
كد :256675

نخستین گردهمایی ایده‌های نوین در بخش ریلی مسافری

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه در حال حاضر متوسط سن ناوگان مسافری ریلی کشور ۳۵ سال است، گفت: طبق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید تا آن زمان ۲۵ هزار کیلومتر خط‌آهن داشته باشیم در حالی که فعلاً ۱۱ هزار کیلومتر خط داریم و از این سند عقب هستیم.

مجید بابایی امروز در نشست نخستین گردهمایی ایده‌های نوین در بخش ریلی مسافری، بیان کرد: در راستای مدرن‌سازی بخش ریلی مسافری تلاش کرده‌ایم نخستین گردهمایی ایده‌های نوین در این بخش، روز 25 مهر‌ماه امسال در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی افزود: فرصت ارائه ایده‌ها در این حوزه تا 11 شهریورماه امسال تعیین شده است. ‌ایده‌پردازان می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی طرح‌‌ها و ایده‌های خود را در این باره ارائه دهند، این طرح‌ها داوری می‌شود و پس از انتخاب 6 طرح به عنوان بهترین، قدردانی مالی از 50 میلیون ریال تا 15 میلیون ریال خواهیم داشت. 

وی گفت: این ایده‌ها در 6 محور ارائه کیفی خدمات سفر، ارتباط با مشتریان، راهکار افزایش درآمد، فناوری مورد استفاده در درآمد، شیوه‌های فروش بلیت و محصولات جدید حوزه مسافری است. 

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی برخی از اهداف این گردهمایی را جذب بهترین ایده‌ها در فضای کسب و کار مسافری ریلی و توجه بیشتر به نوآوری در این بخش عنوان کرد. 

بابایی گفت: در انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی شرکت‌های باری و مسافر عضو هستند و تعامل مناسبی با حاکمیت برقرار است. 

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ادامه داد: بخش مسافری ریلی در جامعه مورد توجه مردم است ضمن آنکه دولت هم توجه خاص به آن دارد.

بابایی به ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی اشاره کرد و گفت: عمر ناوگان مسافری ریلی بالا است و برای نوسازی نیازمند سرمایه‌گذاری و همچنین بسته‌های حمایتی در رفع موانع نوسازی از سوی دولت است.

وی متوسط سن ناوگان مسافری ریلی را 35 سال عنوان کرد و گفت: برای نوسازی ناوگان نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم که در بخش مسافری این سرمایه‌گذاری سنگین و دیربازده است مثلاً یک رام‌ قطار با 11 واگن و لوکوموتیو حدود 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌طلبد که با نرخ‌های کنونی بلیت این رقم توجیه ندارد مگر آنکه دولت حمایت کند. 

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به مزایای حمل‌ونقل ریلی در کاهش مصرف سوخت، ایمنی و کاهش تولید آلاینده زیست محیطی اشاره کرد و گفت: متأسفانه توسعه ریلی در بخش زیرساخت محقق نشد و در این حوزه عقب هستیم. طبق سند چشم‌انداز 1404 باید تا آن سال 25هزار کیلومتر خط‌آهن داشته باشیم در حالی که فعلاً 11 هزار کیلومتر خط داریم و از این سند عقب هستیم.

بابایی گفت: همچنین طبق برنامه ششم باید راه‌آهن تا پایان سال برنامه ششم 100 میلیون تن بار و 40 میلیون مسافر جابه‌جا کند.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی تأکید کرد: ایجاد نهاد تنظیم مقررات ریلی به عنوان رگولاتور ریلی ضروری است تا تحت عنوان نهاد سوم رابط دولت و بخش خصوصی باشد.

 

تعداد بازديد : 608
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.