امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : خبر برتر 2
تاريخ انتشار : 1394/08/24 - 10:38 كد :50638
جزئیات جدید عرضه بنزین در آذر
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح آخرین وضعیت عرضه بنزین پس از حذف سهمیه‌ها از اول آذر، گفت: ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی موجود در کارت‌ها به کمترین میزان خود پس از آزادسازی قیمت‌ها رسید.

به گزارش سایت خبری«رازق» سید ناصر سجادی درباره آخرین وضعیت عرضه بنزین در جایگاه‌ها از ابتدای آذر ماه سال جاری، گفت: براساس مصوبه هیات دولت اعتبار مصرف سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی ذخیره‌سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت از ابتدای آذر ماه سال جاری به پایان می رسد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه عملا از ابتدای آذر ماه سال جاری بنزین معمولی به صورت تک نرخی و با بهای ۱۰۰۰ تومان و بنزین سوپر با قیمت ۱۲۰۰ تومان در جایگاه‌های کل کشور عرضه می شود، تصریح کرد: بر این اساس عرضه بنزین با قیمت ۷۰۰ و ۸۰۰ تومانی در جایگاه ها متوقف خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با عرضه بنزین تک نرخی از ابتدای آذر ماه سال جاری، حذف کارت‌های هوشمند سوخت در دستور کار قرار ندارد، اظهار داشت: از این رو همچون سابق مردم با استفاده از کارت شخصی و یا کارت جایگاهداران می توانند نسبت به خرید بنزین معمولی و یا سوپر اقدام کنند.

وی همچنین با رد حذف کارت‌های بنزین همزمان با حذف سهمیه‌ها از ابتدای آذر ماه، بیان کرد: با توجه به اتمام سهمیه بندی بنزین مردم کمتر انگیزه برای خرید بنزین با استفاده از کارت‌های شخصی را دارند و هم اکنون بخش عمده خرید بنزین با استفاده از کارت جایگاه داران انجام می شود.

سجادی با یادآوری اینکه از ابتدای آذر ماه هیچ گونه برنامه ای به منظور جمع آوری کارت سوخت جایگاهداران نداریم، بیان کرد: با این وجود از مردم درخواست می‌شود که برای خرید بنزین از کارت هوشمند سوخت شخصی استفاده کنند که این موضوع به جمع آوری اطلاعات و مدیریت بیشتر تامین و توزیع بنزین در کشور کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه همزمان با عرضه تک نرخی بنزین در سراسر کشور هیچ گونه محدودیتی در استفاده از کارت جایگاهداران توسط مردم هم اعمال نشده است، تاکید کرد: عرضه کارتی بنزین یکی از سیاست‌های کلان دولت و وزارت نفت بوده و با آزادسازی قیمت‌ها و عرضه تک نرخی خللی در اجرای این سیاست به وجود نمی‌آید.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی موجود در کارت‌ها به کمترین میزان خود پس از آزادسازی قیمت‌ها رسیده است، اظهارداشت: همزمان با اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌ها به حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر رسیده بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی کارت ها به کمتر از ۴۰۰ میلیون لیتر کاهش یافته است، گفت: پیش بینی می‌شود تا اول آذر ماه حدود ۵۰ میلیون لیتر از این سهمیه ۷۰۰ تومانی مورد استفاده قرار بگیرد.

سجادی با اعلام اینکه در طول ماه‌های نخست حذف سهمیه بندی بنزین به طور متوسط روزانه ۱۴ تا ۱۵ میلیون لیتر بنزین با قیمت ۷۰۰ تومانی در جایگاه‌ها خریداری می شد، افزود: با این وجود هم اکنون میزان فروش روزانه بنزین ۷۰۰ تومانی به کمتر از ۳.۵ تا ۴ میلیون لیتر در روز رسیده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان با یادآوری اینکه هم اکنون بخش عمده مردم از سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خود استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی موجود و باقیمانده مربوط به کارت‌های خودروهای دولتی و کارت‌های غیر قابل استفاده بوده است.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : مهر
تعداد بازديد : 503
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.