امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1394/08/30 - 17:12 كد :51068
دلیل عدم جذب فارغ التحصیلان به بازار کار اعلام شد
یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه یک ششم مشاغل کشور سخت و زیان آور است، ضعف و نبود ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاهها و بازار کار را موثرترین دلیل عدم جذب کارجویان و فارغ التحصیلان به بازار کار دانست.

به گزارش سایت خبری «رازق» حمید حاج اسماعیلی ، اظهار کرد: از گذشته ضعف جدی بین مراکز دانشگاهی و بازار وجود داشت و به دلیل عدم ارتباط تنگاتنگ، فارغ التحصیلان پس از خروج از دانشگاهها، توانایی و مهارت لازم برای ورود به بازار کار را به دست نمی آوردند به همین دلیل کارفرمایان از جذب آنها امتناع می کردند.

 

وی افزود: سالهای سال نقدهای متعددی در این خصوص و رفع این مشکل مطرح ‌شد که خلق دانشگاههای علمی کاربردی یکی از آنها به شمار می‌رود لذا باید بپذیریم که نمی‌توان صرفا دانش تئوری را در دانشگاهها آموخت و بعد به صورت موثر و کارآمد آن را در بازار کار استفاده کرد.

 

به گفته این کارشناس بازار کار، وجود کارگاههای آموزشی علمی و ارتباط با بازار کار یکی از گام‌های تکمیل کننده دانشگاهها هست که ورود فارغ التحصیلان به بازار کار را تسهیل می‌کند.

 

حاج اسماعیلی با متفاوت خواندن فلسفه مراکز فنی و حرفه‌ای با دانشگاهها و ماموریت‌ آنها، ‌افزود: مراکز فنی و حرفه‌ای معمولا مسئولیت آموزش مشاغل غیر آکادمیک و عمومی را برعهده دارند و افراد را برای کارهایی که نیازمند دانش تئوریک بلند مدت و خاص نیست، آموزش می‌دهند.

 

وی بیان کرد: در ایران بیش از 6000 شغل تعریف شده که بسیاری از آنها استاندارد نیست و بر اساس آمارهای سازمان تامین اجتماعی، یک ششم همین تعداد مشاغل، سخت و زیان آور است که نشان می‌دهد بنگاهها و فضاهای کسب و کار چندان استاندارد نیست که مشاغل را در زمره کارهای سخت و زیان آور تعریف می‌کند در حالی که این امر به نیروی انسانی و سرمایه‌های مادی کشور آسیب می‌زند.

 

کارشناس بازار کار متذکر شد: از آ‌نجا که برنامه‌ریزی کلان کشور برای تربیت و جذب کارجویان در جهت اثرگذاری و بهره‌وری بازار کار منسجم و هماهنگ نیست با خیل عظیم بیکاران روبه رو هستیم و سرمایه‌هایی که برای آموزش آنها هزینه بسیاری صرف شده ثمردهی لازم را ندارد.

 

حاج اسماعیلی افزود:هرچه تلاش کنیم مشاغل را استاندارد و متناسب با بازار کار تعریف کنیم و با ابزارها و امکانات خود به سمت کیفی سازی و بهینه سازی‌ آن برویم اثرات آن در بازار کار بیشتر و افراد پس از آموزش و تربیت جذب بازار کار می‌شوند.

 

به گفته وی، بازنگری جدی برای هدفمند کردن تربیت نیروی کار در کشور به منظور رونق بیشتر بازار کار امری ضروری است.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 454
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.